کد خبر: ۱۳۳۸۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
گروهی از قانونگذاران و تحلیلگران آمریکایی به عنوان بخشی از کمپین بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا خرید نفت و گاز ایران را به طور کامل ممنوع کنند.

به گزارش 598، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، برخی از قانونگذاران آمریکایی رایزنی‌های خود برای تحریم کامل نفت ایران را آغاز کرده‌اند.

علیرغم آنکه اینگونه اقدامات، انتقادات برخی از اقتصاددان‌ها و همچنین برخی مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را به همراه داشته است، این گروه از قانونگذاران آمریکایی بر این باورند که در حال حاضر بازار جهانی آمادگی دارد تا خرید نفت و گاز ایران را به طور کامل ممنوع کند.

ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، «ان پی تی» است و بارها اعلام کرده است که به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست اما غرب به ویژه آمریکا در تلاش است تا فضا را علیه برنامه هسته‌ای ایران متشنج کنند.

منتقدان این طرح تأکید دارند که ممنوعیت کامل خرید نفت و گاز ایران منجر می‌شود بازار و نفت جهان به هم بریزد، بین آمریکا و متحدانش فاصله اندازد و قیمت جهانی انرژی را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، یکی از معاونان ارشد سنای آمریکا که از حامیان این طرح است به واشنگتن پست گفت که این پیشنهاد، «علاقه شدید» هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را در آمریکا جلب کرده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اگر به فکر اقداماتی هستیم که واقعاً به اقتصاد ایران ضربه می‌زنند، قطع دسترسی نفت ایران به بازار جهانی در صدر فهرست قرار دارد.

سناتور «رابرت منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی، و سناتور «مارک کرک»، از اعضای کمیسیون تخصیص بودجه مجلس سنا از افرادی هستند که از قطع کامل خرید نفت و گاز ایران حمایت می‌کنند.

فشارها علیه ایران از جانب کنگره آمریکا در هفته‌های اخیر شدت پیدا کرده است به طوریکه سناتور «کرک» همچنین به دنبال تصویب طرحی است که از دسترسی ایران به 60 تا 100 میلیارد دلار سپرده ارزی این کشور در بانک‌های جهان جلوگیری می‌کند.

با اینحال، این اقدامات ضد ایرانی در شرایطی صورت می‌گیرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از کنگره درخواست کرده بود که در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران شتاب نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها