کد خبر: ۱۳۳۵۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که هیچ توافقنامه همکاری میان وزارت اطلاعات مسکو و واشنگتن برای انجام تحقیقات در خصوص سلاح‌های شیمیایی در سوریه منعقد نشده است.
 

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه با تکذیب انعقاد هر گونه توافقنامه‌ای میان وزارت اطلاعات واشنگتن و مسکو برای انجام تحقیقات در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه گفت: نمی‌توانم در خصوص این مساله که آیا در این خصوص نشست برگزار خواهد شد یا خیر، حرفی بزنم.

وی در ادامه گفت: نمی‌توانم بگویم که پایه و اساسی برای بررسی این قبیل مسائل و تماس میان وزارت خارجه آمریکا و روسیه وجود دارد یا خیر.

ریابکف خاطرنشان کرد: هیچ گونه توافقی مبنی بر اینکه این تماس‌ها در آینده‌ای نزدیک ادامه داشته باشد، وجود ندارد.

وی اشاره کرد که واشنگتن و مسکو تجربه زیادی برای تبادل نظر در این خصوص دارند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 به احتمال زیاد تا آغاز ماه آتی میلادی به تاخیر می‌افتد.

به نقل از پایگاه شبکه خبری اسکای نیوز عربی‌، جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کنفرانس بین‌المللی که قرار بود اواخر ماه مه جاری با حضور نمایندگان دولت و مخالفان سوریه برگزار شود به احتمال زیاد تا اوایل ماه ژوئن به عنوان موعد احتمالی برگزاری این کنفرانس به تاخیر می‌افتد.

پیشتر آمریکا و روسیه توافق کردند کنفرانس بین‌المللی را در خصوص سوریه در اولین فرصت ممکن تا پیش از پایان ماه مه جاری برگزار کنند که بنا به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این کنفرانس پیشنهادی ادامه کنفرانس ژنو است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها