کد خبر: ۱۳۳۵۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
مهدی هاشمی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، درباره تعطیل شدن گروه تئاتر «پیاده»، گفت: دیگر فضا آماده کار نبود، در حقیقت مجبور بودیم به سمت تصویر برویم
به گزارش تئاتر نت، هاشمی در ادامه افزود: اکثر آدم های بزرگ تئاتر، بعد از انقلاب نتوانستند به صورت حرفه ای این هنر را ادامه دهند. به نظر من فضای تئاتر قبل و بعد از انقلاب خیلی با هم متفاوت است. قبل از انقلاب خیلی به تئاتر توجه داشتند، ولی شرایط الان اینگونه نیست و به دلیل شرایط بد اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه، تئاتر کشور نیز دچار فقر شده است و من خجالت می کشم که تئاتر تا این اندازه تحقیر شده است.
هاشمی که داوری بخش صحنه ای شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، را بر عهده داشت، گفت: در ابتدا باید بگویم اجرای تئاتر هنر بسیار مشکلی است. به این دلیل که کار صحنه ای جذابیت زیادی برای جذب مخاطب ندارد. به عبارتی تئاتر مشابه سینما حاوی صحنه های هیجانی و متحرک و جلوه های بصری آنچنانی نیست و گاه نازل ترین فیلم ها را نیز می توان تحمل کرد، اما در تئاتر چنین چیزی وجود ندارد به این جهت که تئاتر صحنه ای است که در آن باید جهانی آفرید و این دنیای مستقل هیچ عنصر کمکی برای جذابیت ندارد. به همین دلیل برای خلق یک اثر هنری در تئاتر باید کارگردان خلاقیت زیادی به خرج دهد تا بتواند یک جهان با معنا، دیدنی و شنیدنی در فضای خاص ایجاد کند و این مهم به آسانی به دست نمی آید.
این بازیگر سینما، با بیان اینکه کیفیت آثار این دوره از جشنواره در سطح بسیار بالایی بود، گفت:  باید اعتراف کنم در این دوره شاهد آثار بسیار خوبی از نظر کارگردانی و بازیگری بودم، تا جایی که خودم از آنها بسیار یاد گرفتم و برایم خیلی جالب بود که یک بازیگر تا این اندازه خوب از عهده نقش برآید. و از اینکه در گروه داوران این دوره جشنواره حضور داشتم بسیار لذت بردم.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص انتخاب برگزیدگان جشنواره گفت: امیدوارم مسوولان امر از نظر مالی بودجه جشنواره را بالا ببرند، وقتی متوجه شدم مبلغ جوایز برگزیدگان جشنواره آنقدر ناچیز است که جایزه بهترین بازیگر به اندازه خرید یک دست کت و شلوار نیست بسیار خجالت کشیدم و همه گروه داوری نیز از این موضوع ناراحت بودند. به عقیده من با گروهی که 6 ماه زحمت کشیده و یک اثر هنری خلق کرده نباید اینگونه رفتار کرد.
هاشمی در پایان با گلایه از بودجه کم جشنواره گفت: به نظر من مسوولان با این کار می خواهند این پیام را بدهند که گروه ها به سمت کارهای نازل یا شغل های تجاری بروند و یا اینکه جوانان را ترغیب کنند که به کشور دیگری که شرایط بهتری دارد مهاجرت کنند، که این موضوع به هیچ عنوان مطلوب نیست. من اگر شرایط مالی مناسبی داشتم، تامین مالی جوایز جشنواره را به عهده می گرفتم و این موضوع به حدی باعث ناراحتی ما بود که دیگر اعضای گروه داوری نیز همین مطلب را عنوان کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها