کد خبر: ۱۳۲۷۰۸
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
ذوالنور در نشست حماسه در دانشگاه کرج:
استاد حوزه ودانشگاه گفت: یک روز هاشمی سیبل اصلی انتقاد اصلاح‌طلبان بود، اما حالا می‌خواهند او را نامزد و به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی کنند و هنوز معنی این تناقض را توضیح نداده‌اند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، در ادامه نشست‌های آگاهی برای حماسه که از سوی بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد کرج برگزار می‌شود، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با صادق زیبا کلام درباره شرایط سیاسی کشور و انتخابات آتی ریاست جمهوری مناظره کردند.

ذوالنور ‌درباره دلیل عدم ثبت نام سید محمد خاتمی ‌گفت: آقای خاتمی اگر احساس می‌کرد که رأی دارد به طور قطع ثبت نام می‌کرد. از سوی دیگر وی از رد صلاحیت شدن نیز هراس دارد و اگر می‌دانست رد صلاحیت نمی‌شود و عده‌ای دنبال او هستند، خاتمی نیز ثبت‌نام می‌کرد.

*اگر موسوی به جای احمدی نژاد بود سر از ناکجاآباد در می‌آورد

ذوالنور در ادامه به انتقاد از برخی مواضع دولت پرداخت و گفت: متاسفانه دولت آقای احمدی‌نژاد و شخص رئیس جمهوری برای رسیدن به هدف از مسیر مستقیم استفاده نکردند. به عنوان نمونه اگر آقای احمدی نژاد می‌خواست به کرج بیاید، به جای اتوبان تهران ـ کرج از مسیر شهریار و رباط کریم استفاده کرد و همین مسیر انحرافی در اداره کشور موجب افزایش هزینه‌ها شد.

وی افزود: متاسفانه دولت و آقای احمدی‌نژاد از مسیر اصلی انقلاب منحرف شدند و همین امر انتقادهای ما را افزایش داده است.

*به دفاع از احمدی نژاد در برابر موسوی افتخار می‌کنم

این فعال سیاسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما در انتخابات سال 88 از احمدی‌نژاد دفاع کردید و حال از او انتقاد می‌کنید، گفت: من به این دفاع افتخار می‌کنم. درست است که احمدی‌نژاد برای رسیدن به مقصد از مسیر انحرافی عبور کرد، اما اگر موسوی جای احمدی‌نژاد بود و می‌خواست به کرج بیاید به طور قطع سر از ناکجاآباد در می‌آورد. من از اینکه آن دوره از احمدی‌نژاد در برابر موسوی دفاع کردم پشیمان نیستم و حتی به آن افتخار می‌کنم.

ذوالنور در ادامه به شرایط هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی اشاره کرد و گفت: در دوره آقای خاتمی ما در برابر زورگویی غربی‌ها برای عدم استفاده از دانش هسته‌ای کج‌دار و مریز عمل می‌کردیم و در برخی از مواقع نیز عقب نشینی داشتیم، اما آقایان هاشمی و خاتمی امروز می‌گویند که دلسوز نظام هستند و هر کس که به صورت واقعی دلش برای اسلام و انقلاب و نظام بسوزد و در راه خدمت به مردم ولایی ایران گام بردارد، من دست او را می‌بوسم.

وی ادامه داد: اما عملکرد برخی‌ها نشان نمی‌دهد که در این مسیر گام بر می‌دارند. به عنوان نمونه وقتی دولت‌های غربی در مورد پرونده هسته‌ای ایران زورگویی می‌کردند، ما در برابر آنها کج‌دار و مریض عمل می‌کردیم. سوال من این است که آیا نباید از تاریخ درس بگیریم؟ آیا رفتاری مانند ملی شدن صنعت نفت با ما نداشتند؟ در شرایطی که دانش هسته‌ای در تمام ابعاد کاربرد دارد، آیا عاقلانه است که ما از این دانش دست برداریم؟

جانشین سابق نماینده ولی‌ فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه اصولگرایان در برابر هاشمی موضع نگرفتند، گفت: در انتخابات سال 84 و 88 تاکید ما بر دفاع از گفتمان اصولگرایی بود. البته مدعی نیستیم آنچه که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده به طور کامل در چارچوب این گفتمان بوده و من معتقدم که دولت در اجرا از مسیر اصولگرایی منحرف شد. به عنوان نمونه شعارهایی مانند عدالت خواهی و ارزش گرایی و شایسته سالاری مطرح شد، اما در عمل ما شاهد تحقق این شعارها نبودیم.

ذوالنور افزود: ما امروز شفاف حرف می‌زنیم و عملکرد اصولگرایان را هم نقد می‌کنیم، اما پرسش من از حامیان جریان اصلاح طلبی این است که مصداق آنها از اصلاح طلب کیست؟ چه کسی اگر بیاید آنها می‌گویند اصلاح طلبان کاندیدا دارند. راس اصلاحات چه کسی؟ امروز چند نفر از چهره های شاخص اصلاح طلب در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، اما بازهم آقایانی چون زیبا کلام می‌گویند اصلاح طلبان نیامده‌اند. چه کسی اگر بیاید شما می‌گوید ما هم کاندیدا داریم؟

*آیا آنچه می‌گوید نشانه وجود آزادی بیان در ایران نیست؟

وی با اشاره به اظهارات صادق زیبا‌کلام و انتقادهای وی گفت: آقای زیباکلام می‌گویند لازمه یک جامعه دموکراتیک وجود آزادی اندیشه و بیان است. بعد کلی انتقاد می‌کنند و در نهایت هم می‌گویند آزادی نیست. اگر آنچه می‌گوید مصداق آزادی بیان و اندیشه نیست، پس چیست؟ شما اگر در غرب و یا قبل از انقلاب بودید، آیا بازهم می‌توانستید این گونه انتقاد کنید؟ شما بفرمایید آزادی برای گفتن چه مطالبی است که نگفته‌اید؟

ذوالنور با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله اراکی نماینده ولی فقیه در انگلستان گفت: ایشان می‌خواستند یک پیام از رهبری انقلاب را در یکی از نشریات آنجا منتشر کنند، کسی اجازه نمی‌داد. بعد گشتند و یک هفته‌نامه محلی را با تیراژ بسیار پایین پیدا کردند که این کار را انجام می‌داد. مدیران هفته‌نامه را با 11 برابر قیمت یک روزنامه پرتیراژ و سراسری راضی کردند، اما بلافاصله پس از چاپ پیام آن نشریه تعطیل شد. آیا منظور از آزادی بیان در غرب که برخی‌ها می‌گویند، همین است؟ یک دانشمند درباره هولوکاست نظر علمی و تاریخی می‌دهد، بعد او را زندانی می‌کنند و می‌گویند در غرب آزادی بیان و اندیشه است.

وی در پایان با اشاره به دفاع صادق زیباکلام از دوران اصلاح و این مطلب که مردم در آن دوران به خوبی هاشمی‌رفسنجانی را نمی‌شناختند، گفت: یک روز هاشمی سیبل اصلی اصلاح‌طلبان بود، اما حالا می‌خواهند او را نامزد و به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی کنند و هنوز معنی این تناقض را توضیح نداده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
قاسمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
زیبا کلام عزیز شما که آزادی بیان دارید هرچه در بار خودت است به نظام و.... نسبت می دهی شما و دوستانت چه زیبا سخن می گویید و عمل نمی کنید بقول ذولنور هنوز هم می گوییم احمدی نژاد با انحرافی که پیدا کرده بهتر از موسوی و دوستان شما هم برای مردم و هم انقلاب بوده است و خواهد بود ...... دوستی شما با هاشمی هم نمی دانم به چه دلیل است آیا بخاطر ..... برخی فرزندان وی است یا ....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها