کد خبر: ۱۳۲۱۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
در بحبوحه جوسازی علیه دولت سوریه، نخست‌وزیر انگلیس درصدد است روز دوشنبه هفته آینده، گفت‌وگوهایی را در خصوص مسئله سوریه و همچنین نشست «گروه ۸» در کاخ سفید با رئیس‌جمهوری آمریکا انجام دهد.

به گزارش 598، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است روز دوشنبه هفته آینده با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در خصوص موضوع سوریه و نشست «گروه 8» (G8)، که قرار است ماه آینده در ایرلند شمالی برگزار شود، به بحث و گفت‌وگو بنشیند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدار نخست‌وزیر (انگلیس)، بر روابط ویژه آمریکا و انگلیس تأکید می‌کند که رابطه در تقویت و بهبود امنیت و رفاه مشترک نقش مهمی را ایفا می‌کند.

در این بیانیه ‌آمده است که گفت‌وگوهای اوباما و کامرون، علاوه بر موضوع سوریه و گروه 8، شامل بحث درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین اقداماتی در جهت مهار تروریسم می‌شود.

دیدار کامرون در شرایطی صورت می‌گیرد که واشنگتن تمامی تلاش خود را برای گذار سیاسی قدرت در سوریه به کار گرفته است به طوریکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جهت جلب حمایت روسیه در راستای سیاست‌های واشنگتن، به مسکو سفر کرد و در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به توافق رسیدند تا آخر ماه مه سال جاری میلادی یک کنفرانس بین‌المللی برای حل صلح‌آمیز مسئله سوریه برگزار کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که کامرون بعد از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که قرار است فردا، جمعه، صورت گیرد، به واشنگتن سفر کرده تا با اوباما دیدار کند.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که کامرون و پوتین در صدد هستند تا درباره آنچه که «نیاز فوری» برای گذار سیاسی در سوریه نامیده می‌شود، گفت‌وگو کنند.

سفر کامرون به واشنگتن اولین دیدار او از کاخ سفید از زمانی که اوباما برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شد، به حساب می‌آید و در آستانه سفر اوباما به ایرلند شمالی برای حضور در نشست G8 که قرار است در ژوئن برگزار شود، صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها