کد خبر: ۱۳۲۰۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه راه آهن پس از تمديد قرارداد با علي دايي برنامه‌هاي بلندمدت اين باشگاه در جهت رسيدن به قهرماني در ايران و آسيا را تشريح کرد.
صادق رييسي‌کيا مديرعامل باشگاه راه‌آهن در مراسم انعقاد قرارداد به مدت يک سال ديگر در جمع خبرنگاران توضيح داد: پيرو برنامه 5 ساله‌اي که تنظيم کرده‌ايم و در اصل به ثبات مديريت و کادر فني قائليم. هدف را قهرماني سورينت در طي 5 – 6 سال آينده در ليگ قهرمانان آتي در نظر گرفته‌ايم. در اين مسير نيز براي سال دوم مي‌خواهيم در بين چهار تيم اول ليگ قرار بگيريم و از آقاي دايي خواستيم براي سومين سال در تيم بماند. مذاکرات متعددي هم با او داشتيم و به همراه قرارداد او برنامه کاري 5 ساله‌اي را که در برش 5 ساله است، به جمع‌بندي رسيديم و امروز اين قرارداد را به امضا مي‌رسانيم.

به گزارش ايسنا، مديرعامل باشگاه راه‌آهن همچنين ادامه داد: موانع سال‌هاي قبل که باعث شد تيم نتواند شکل بگيرد و تمريني قبل از شروع مسابقه‌ها نداشته باشد را از راهمان برخواهيم داشت و خدا را شکر امسال به اين هدف‌مان رسيده‌ايم. راه‌آهن در سال‌هاي قبل در لحظات آخر آماده مي‌شد ولي امسال در حالي که هنوز هفته آخر ليگ هم برگزار نشده، با سرمربي به توافق رسيديم و تيم را به موقع تشکيل خواهيم داد. هدف‌مان امسال دستيابي به مقام چهارم يا پنجم ليگ ايران است. ما اکنون نيز جزو اولين باشگاه‌هايي هستيم که برنامه سال بعد‌مان مشخص شده است.

رييسي‌کيا همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا برنامه‌هاي اقتصادي کلان اين باشگاه تا چند سال ادامه خواهد داشت و آيا به زودي از برنامه‌ها دلسرد نخواهد شد تصريح کرد: راه آهن نخستين بنگاه ورزشي خصوصي شده است. ما در سال اول حضورمان با مديريت دايي دو، سه پله بالا آمديم و نتايج تيم از فصل قبل هم که در اختيار ما قرار گرفت سه امتياز بيشتر کسب کرد که بي‌سابقه است. امسال هم قطعا حداقل در رتبه دهم قرار مي‌گيرد و اين يعني يک پله صعود نسبت به قبل. اما در سال‌هاي آينده به رتبه‌هاي بهتر مي‌انديشيم. همچنين موانع پيش‌رويمان را هم مي‌شناسيم و مي‌دانيم که باشگاه‌هاي دولتي چه هزينه‌هايي را انجام مي‌دهند. بخشي از عوامل بيروني هم در اين مسير تاثير دارد و ما به همه آن‌ها آگاهيم. قطعا با طرح نظام جامع باشگاه‌داري که در مجلس هم مورد بررسي قرار گرفته، علاقه‌مندي در بخش دولتي براي خصوصي در ورزش بيشتر محقق شده است. ممکن است اين رويه کند پيش برود اما دوستان در دولت اين انگيزه را دارند تا بخش خصوصي حضور پررنگ‌تري در ورزش داشته باشد.

وي در ادامه اين نشست خبري نيز از لغو واگذاري ورزشگاه منطقه 19 به باشگاه خبر داد و افزود: ما با شهرداري که طرف حساب‌مان بود براي تملک ورزشگاهي تا پايه انعقاد قرارداد هم رفتيم اما دوستان اعلام کرده بودند که ورزشگاه در اسفند 91 آماده مي‌کنند و ما حداقل اميدوار بوديم تا خرداد امسال تحويل‌مان بدهند و اين اتفاق نيفتاد و آن‌ها صحبت از تحويل در مهر و آبان 92 مي‌کنند که طبيعتا ترجيح مي‌دهيم اين ورزشگاه را در اختيار نگيريم بنابراين با چند ورزشگاه ديگر در تهران يا کمي دورتر از تهران مذاکره داشتيم. با اين حال اگر همان ديدگاه سابق دوستان در سازمان ليگ وجود داشته باشد و حق ميزباني رعايت نشود فرقي نمي‌کند که ما چه ورزشگاهي را در اختيار بگيريم.

رييسي‌کيا همچنين درباره تغيير نام باشگاه عنوان کرد: ايده و اولويت اول ما نام سورينت است و الان هم همين نام را استفاده مي‌کنيم و سايت هم همين را نشان مي‌دهد و نوسازي برند هم يک شبه محقق نمي‌شود. نام راه آهن فقط به اين دليل روي باشگاه بود که به شرکت راه‌آهن وابستگي داشت. همچنين معتقدم اين نام زيبا و عام نيست که بخواهيم به آن تعصبي داشته باشيم. ما هزينه‌هاي باشگاه را مي‌دهيم اما شرکت راه آهن بهره‌اش را مي‌برد. سورينت گزينه اول ماست و بايد در موردش کارشناسي انجام دهيم و تغيير نام مستلزم مراحل قانوني است. با اين حال چيزي که مسلم است نام راه آهن روي باشگاه نخواهد بود.

وي همچنين درباره تحت‌الشعاع قرار گرفتن هويت باشگاه راه آهن به دليل تغيير نام تصريح کرد: با تغيير نام تاج به استقلال هويتش از بين نرفت. ما هم هويت را از بين نمي‌بريم. هرچند هويت راه آهن به ما تحويل داده نشده است. حداقل بايد کاپ‌هاي قهرماني در اختيار ما قرار بگيرد اما شرکت راه‌آهن مي‌گويد نداريم، بدهيم.

مديرعامل باشگاه راه آهن همچنين در توضيح برنامه‌هايش براي جذب هوادار و پخش تلويزيوني بازي‌هاي اين تيم افزود: هوادارسازي بايد متکي به استاديوم اختصاصي باشد. اگر استاديوم يک بار در شرق و يک بار در غرب تهران باشد هوادار به استاديوم نمي‌آيد. تعداد تماشاگران طبق برنامه 5 ساله بايد به 30 – 40 هزار نفر برسد. اما در فصل دوازدهم به دليل مشکلاتي که داشتيم فرصت هوادار سازي فراهم نشد. همچنين درباره پخش تلويزيوني بازي‌هاي تيم با فدراسيون و صداوسيما مذاکرات خوبي داشتيم. حق پخش براي تيم‌هاي خصوصي بايد 50 درصدي باشد. ما پيگيري‌هايمان را انجام مي‌دهيم و واکنش‌هاي خوبي هم ديده‌ايم.

رييسي کيا در ادامه در واکنش به اشاره يکي از خبرنگاران به سرمايه‌گذاران پيشين در فوتبال و نتايج ضعيفي که داشته‌اند، مطرح کرد: مدل حضور فعالان اقتصادي در ورزش متفاوت است اما مدل ما حرفه‌اي و بر اساس استانداردها خواهد بود. مدل حضور ما منظم، باکلاس و حرفه‌اي است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها