کد خبر: ۱۳۱۸۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
فرماندهان نظامی حزب کارگران کردستان از عقب‌نشینی خود از ترکیه خبر دادند و اعلام کردند تا زمانی به تعهد خود در خصوص خروج از این کشور پایبند هستند که نیروهای مسلح ترکیه به آنها شلیک نکنند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، فرماندهان نظامی «پ‌ک‌ک» اعلام کردند که نیروهایشان از امروز از ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند.

فرماندهان شاخه نظامی حزب کارگران کردستان در بیانیه‌ای اظهار داشتند که به دنبال دستور فرماندهان حزب، نیروهای پ‌ک‌ک از 8 می سال جاری (18 اردیبهشت 92) در چارچوب مذاکرات  صلحی که از پایان سال گذشته میان «عبدالله اوجالان» رهبر این حزب و مقامات ترکی صورت گرفت، از ترکیه عقب‌نشینی خواهند کرد. در این بیانیه آمده است که گروه‌های نخستین باید در مهلت یک هفته‌ای، خود را به پایگاه‌هایشان واقع در شمال عراق برسانند.

پ‌ک‌ک در ادامه افزود: این حزب به تعهد خود برای عقب‌نشینی از ترکیه مادامی که نیروهای مسلح ترکیه به آنها شلیک نکنند، عمل خواهد کرد. شمار نیروهای کُرد در ترکیه به 2000 نفر می‌رسد علاوه بر اینکه 2500 نفر دیگر آنها در پایگاه‌های عراق هستند.

«رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوالات روزنامه‌نگاران گفت که نیروهای مسلح پ‌ک‌ک باید روز 8 می 2013 از اراضی ترکیه عقب‌نشینی کنند.

وی در ادامه اشاره کرد:‌ آنها خود می‌دانند که از چه راهی به ترکیه آمده‌اند و می‌دانند که چطور از همان راه، ترکیه را ترک‌کنند.

در این راستا «مراد کارایلان» معاون رهبر حزب پ‌ک‌ک در گفت‌وگو با یک روزنامه ترکی گفته است که عقب‌نشینی در پاییز آتی پایان خواهد یافت.

با آغاز حرکت نیروهای پ‌ک‌ک به سوی پایگاه‌های خود در شمال عراق، مبارزات مسلحانه سی ساله این گروه برای دستیابی به خودمختاری پایان می‌یابد. به گفته ارتش ترکیه، از آغاز شورش نیروهای پ‌ک‌ک و نبرد آنها با ارتش ترکیه 15 هزار تن کشته شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها