کد خبر: ۱۳۱۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از لندن پایتخت انگلیس حاکی از آن است که گروهی از علما و روحانیون شیعه در لندن بیانیه ای رسمی در حمایت از انقلاب ملت مظلوم بحرین صادر کردند.

گفته می شود این بیانیه خطاب به علمای دانشگاه الأزهر بوده و از آنان خواسته اند تا با هدف پایان دادن به بحران جاری در بحرین گام بردارند. بخشی از این به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ إنا سْتَنصَرُوکم في الدّين فَعَلَيْکمُ النَصْر (سورة الانفال: 72)

نمای مساجد بحرینی که منهدم شده اند، فریاد زنانی که در زندان های بحرین شکنجه شده اند، آه مادرانی که فرزندانشان در راه دستیابی به عدالت و آزادی به شهادت رسیده اند، همه ما به عنوان روحانیون مقیم در انگلیس را از نظر شرعی در جایگاه مسئول حمایت و کمک به آنان قرار می دهد تا این ملت مظلوم بتواند از حقوق شرعی خود دفاع کند و حقوق قانونی را بدست آورد و نیز بتواند بدون هرگونه منعی و یا بازداشت و شکنجه ای به زندگی طبیعی خود ادامه دهد.

ما اخبار حوادث و وقایع جاری در بحرین را پیگیری کرده ایم. وضعیت این کشور حتی از دیگر کشورهای عربی مانند مصر، تونس، یمن و غیره که در آن ملت قیام کرده اند نیز بدتر است زیرا نیروهای بحرینی به طور مستقیم به سمت مردم تیراندازی می کنند و دست به سرکوب آنان می زنند، و نیز شکنجه هایی که در زندان های بحرین رخ می دهد در هیچ کشور عربی دیگر مشابه ندارد. همچنین ما شاهد صدور حکم اعدام برای چهار نوجوان بحرینی بوده ایم که این نیز بی مثال است.

لذا بر همه مسلمانان و نیز علما و مسئولان دانشگاه الأزهر از نظر شرعی و انسانی واجب است که در این مسیر گام برداشته و برای نجات یافتن ملت مظلوم بحرین از ظلم و جور و ستم حکامش اقدامی کنید.

ما رفتارهای جاری در بحرین از سوی رژیم این کشور را محکوم می کنیم زیرا رفتارهایی غیر شرعی و غیر قانونی به شمار می رود و بر اساس همه قوانین بین المللی، جنایت به شمار می رود. از خداوند متعال طلب می کنیم که از ملت مظلوم بحرین حمایت کند و ظلم و ستم و طایفه گرایی جاری در کشورشان را از بین ببرد. آمین یا رب العالمین
15جمادی الثانی 1432هـ
19 ماه مي 2011 میلادی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها