کد خبر: ۱۳۱۲۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
غلامعلی حدادعادل امروز با سفر به قم با آیت‌الله نوری‌همدانی، آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله امینی دیدار کرد.
به گزارش 598، غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت و یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری امروز (دوشنبه) به قم سفر کرد و در نخستین دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار با آیات عظام نوری همدانی و جوادی آملی هم در برنامه دکتر حدادعادل طی سفر به قم از دیگر برنامه‌های حدادعادل به قم خواهد بود و در ادامه با آیت‌الله سبحانی و علوی‌گرگانی هم دیدار می‌کند؛ همچنین وی پس از نماز مغرب و عشا با آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز دیدار خواهد کرد.

پرهیز از ستیزه‌جویی فضای کشور را آرام می‌کند

غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله امینی در قم با بیان اینکه موفقیت انقلاب اسلامی دشمنی استکبارگران را در پی دارد، اظهارداشت: ابعاد وسیع جنایات و توطئه‌ها در منطقه به ویژه در سوریه، گام‌های نخست دشمن برای رسیدن به ایران است.

وی افزود: غرب می‌داند که برای درگیری با ایران ابتدا باید جنگ را در کشورهایی چون سوریه، لبنان و عراق آغاز کند و به قول خود جاده را پیش از حمله به ایران صاف کرده باشد.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی با ایران بسیار ریشه‌دار است گفت: برخی بداخلاقی‌های سیاسی در ایران هم سبب شده که مشکلاتی در داخل به وجود آید به همین دلیل با برخی دوستان به این نتیجه رسیدم که تلاشی در راستای جلوگیری از تعدد نامزدها داشته باشیم و به این ترتیب ائتلاف سه نفره شکل گرفت.

وی ادامه داد: استفاده از دیدگاه‌های مراجع تقلید برای رسیدن به جمع‌بندی به منظور انتخاب یک تن از ما سه نفر ضروری است و مجموعه دیدارها بر همین اساس صورت می‌گیرند.

حدادعادل با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید وعده‌هایی بدهند که بتوانند به آنها عمل کنند، گفت: چنانچه وعده‌ها تحقق پیدا نکنند موجب ناامیدی مردم می‌شود بنابراین نباید وعده‌های توخالی به ملت داد.

عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر پرهیز از گزافه‌گویی و سخنان بی‌مبنا افزود: چنانچه مردم صدق گفته‌های فردی را ببینند با او همراه خواهند شد.

وی یکی از بداخلاقی‌های موجود در جامعه را کوبیدن بر طبل ستیزه‌جویی دانست و خاطرنشان کرد: این کار مردم را خسته می‌کند؛ اگر روحیه‌ای وجود داشته باشد که روز و شب بر طبل تضاد نکوبد می‌توان به فضایی آرام‌تر به منظور تفکر برای حل مشکلات رسید.

ائتلاف 3 نفره برای کاهش تعدد نامزدها تشکیل شده است

دکتر غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهارداشت: احساس ما این است که انقلاب هر روز ریشه‌دارتر می‌شود.

وی افزود: آثار انقلاب اسلامی امروز در داخل و خارج از کشور مشهودتر از گذشته است هر چند مشکلات و کمبودها و نیز ناهنجاری‌هایی به ویژه در عرصه فرهنگ دیده می‌شوند اما نباید کارکردهای مثبت را نادیده گرفت.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه قم امروز با قم پیش از انقلاب تفاوت‌های اساسی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند صد موسسه بزرگ فرهنگی در قم فعالیت می‌کنند که این امر تاکنون سابقه نداشته است؛ دشمن در صدد است شرایط را حساس کرده و علیه انقلاب فعالیت کند بنابراین چنین اقداماتی ضروری به نظر می‌رسند.

وی ادامه داد: شرایط سیاسی کشور هم کاملا حساس است و در حال حاضر سه جریان عمده برای انتخابات وارد عمل شده‌اند؛ اصول‌گرایان هم تعداد زیادی کاندیدا معرفی کرده‌اند به همین دلیل ائتلاف سه نفره برای کاهش تعدد نامزدها تشکیل شد و مردم هم همین روش را می‌پسندند.

حداد عادل با بیان اینکه دشمن از فشارهای اقتصادی به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات است، گفت: آنها می‌خواهند وانمود کنند همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم بوده و این تحریم‌ها هم به دنبال فعالیت‌های هسته‌ای و ایستادگی رهبر انقلاب وضع شده‌اند و مردم برای حل این مشکلات باید از جریان اصول‌گرایی فاصله بگیرند.

نیت ائتلاف پیشرفت شکسته‌نشدن رأی اصولگرایان است

حدادعادل ظهر امروز نیز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در قم اظهارداشت: شرایط کشور در حال حاضر حساس بوده و فشارهای اقتصادی خارجی، توطئه‌های جنگ افروزانه در منطقه و نیز فعالیت گروه‌های مختلف برای به دست گرفتن دولت آینده زمینه‌ساز این شرایط هستند.

وی افزود: در سال جاری گروه سومی هم به رقابت‌های انتخاباتی وارد شده که شامل حامیان دولت هستند و در این میان اصولگرایان هم با کاندیداهای متعدد وارد شده‌اند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری فشارهای اقتصادی و گرانی را از دیگر مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: همه باید مراقب باشند تا انتخابات یازدهم نتیجه‌ای به سود کشور در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: سه عضو ائتلاف پیشرفت با این نیت متحد شده‌اند که رای اصولگرایان شکسته نشده و انقلاب تقدیم افراد دیگری نشود.

حداد عادل با بیان اینکه امیدواریم در نهایت خیر و صلاح انقلاب و ملت رقم بخورد، گفت: دیدار با مراجع تقلید و علما در همین راستا صورت می‌گیرد تا به جمع‌بندی مناسبی برای انتخاب یک شخص در انتخابات برسیم.


آیت‌الله نوری همدانی: کاندیداهای اصول‌گرا یک نفر اصلح را از میان خود برگزینند

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با غلامعلی حداد عادل اظهارداشت: انسان دارای ابعاد مختلفی است و اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و سیاست از جمله مسائلی هستند که در زندگی آدمی تاثیراتی دارند و اسلام برای همه این ابعاد برنامه‌هایی در نظر دارد.

وی افزود: انسان کامل در اسلام کسی است که به همه این ابعاد توجه داشته و به خودسازی بپردازد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه مسئولیت‌ها نوعی امانت در اختیار انسان‌ها هستند گفت: یکی از معیارهای شناخت انسان‌های خوب رعایت امانت است.

وی ادامه داد: شناخت صحیح از کاندیداها، زمینه‌ساز خلق حماسه سیاسی و اقتصادی است و افراد باید با استفاده از معیارهای اسلامی و دینی رئیس دولت آینده را برگزینند.

آیت‌الله نوری همدانی شرایط بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و افزود: در هیچ زمانی تا این حد تهدید و دشمنی علیه اسلام و انقلاب وجود نداشته زیرا هر چقدر مردم ایران پیشرفت می‌کنند به همان نسبت دشمنی و کینه مستکبران نسبت به اسلام و مسلمانان هم بیشتر می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های ضد ایرانی شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و غربی عنوان داشت: تبلیغات کشورهای عربی بر این مبناست که تا جمهوری اسلامی وجود داشته باشد منطقه روی آرامش نخواهد دید و لازم است همه ایرانیان از سوریه و عراق و سایر کشورها اخراج شوند.

وی ابراز کرد: امروز برخی کشورهای عربی سفیر قانونی سوریه را اخراج کرده و نماینده معارضان را به عنوان سفیر پذیرفته‌اند و سخنان توهین‌آمیزی علیه جمهوری اسلامی بر زبان می‌آورند؛ کشور کوچکی مانند قطر که جمعیت کمی هم دارد تمام ثروت خود را در اختیار بیگانگان قرار داده تا علیه سوریه و شیعیان بحرین به کار گرفته شود.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب آرامگاه حجر بن عدی توسط گروه‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: این تنها یک نمونه از طرز تفکر دشمنان تشیع و اسلام است.

این مرجع تقلید با تاکید بر جهان‌شناسی و درک صحیح از شرایط منطقه و بین‌الملل به عنوان یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده بیان داشت: ریشه‌یابی مشکلات کنونی باید سرلوحه برنامه‌های دولت بعدی باشد.

وی گفت: همه گروه ها وظیفه دارند زمینه را برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی فراهم سازند؛ نامزدهایی هم که احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شده‌اند باید تمام ابعاد را در نظر بگیرند و ایمان، ولایت‌مداری کامل، شجاعت، غیرت، بیان، مدیریت و تدبیر را دارا باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مراجع تقلید به صورت مصداقی وارد عمل نمی‌شوند ابراز کرد: علما و مراجع معیارهای انتخاب اصلح را بیان می‌کنند و مردم باید خود تصمیم بگیرند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تمرکز آراء بر روی یک نفر را زمینه‌ساز حماسه سیاسی دانست و گفت: همه کاندیداهای اصول‌گرا باید با همفکری یکدیگر پیش از انتخابات حماسه‌ای دیگر بیافرینند و یک نفر اصلح را از میان خود برگزینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها