کد خبر: ۱۳۱۱۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
پنجعلی:
«فوتبال دولتی همین است. وقتی ثبات مدیریتی نباشد این مشکلات نیز وجود دارد. وقتی یک مدیر با یک پیروزی به عرش می رود و با یک شکست بدترین مدیر تاریخ می شود، نتیجه ای بهتر از حال و روز فعلی فوتبال ایران نصیبمان نخواهد شد!»
تیم فوتبال پرپسولیس تهران در حالی شب گذشته در فینال جام حذفی و در ضیافت پنالتی ها مغلوب سپاهان اصفهان شد که هواداران تیم خوشبین بودند تا با کسب جام حذفی ناکامی های چند سال اخیر خود را به فراموشی سپارند.

محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی بولتن نیوز از عدم برنامه ریزی صحیح سازمان لیگ بعنوان دلیل اصلی شکست پرسپولیس یاد کرد و گفت: «تعطیلات طولانی به پرسپولیس لطمه بزرگی زد. کاملا مشهود بود که بدن بازیکنان پرپسولیس کم آورده بود و دلیل اصلی آن فاصله زیاد بین بازی های این تیم بود! سازمان لیگ پرسپولیس را قربانی بازیهای آسیایی سپاهان کرد در حالیکه سپاهان نیز نتوانست در آسیا به موفقیتی دست یابد و از مرحله گروهی حذف شد.»

به گزارش بولتن نیوز؛ این پیشسکوت پرسپولیس با اشاره به بازی ضعیف پرپسولیس در نیمه دوم یادآور شد: «شما اگر بار دیگر بازی ببینید متوجه می شوید که بازیکنان پرسپولیس در اواخر نیمه دوم کم آوردند و به اصطلاح فوتبالی ها بدنشان خالی کرد اما سپاهانی ها بدلیل آنکه در کوران مسابقات بودند بسیار سرحال و پا به توپ بازی می کردند.»

پنجعلی در واکنش به حرفهای نژاد فلاح مبنی بر خداحافظی رویانیان و گل محمدی از پرپسولیس گفت: «مشکل پرسپولیس رویانیان و گل محمدی نیست؛ مشکل اصلی فوتبال ایران دولتی بودن آن است. تا زمانیکه استقلال و پرپسولیس و حتی تیم ملی ما دولتی هستند وضعیت فوتبال ما نیز به همین شکل باقی خواهد ماند و شاید بدتر از این هم شود.»

پنجعلی ادامه داد:«فوتبال دولتی همین است. وقتی ثبات مدیریتی نباشد این مشکلات نیز وجود دارد. وقتی یک مدیر با یک پیروزی به عرش می رود و با یک شکست بدترین مدیر تاریخ می شود، نتیجه ای بهتر از حال و روز فعلی فوتبال ایران نصیبمان نخواهد شد!»

این پیشکسوت فوتبال افزود: «یک مدیر خصوصی اگر نتیجه نگیرد خودش لطمه می خورد و اگر هم پیروز شود بازهم خودش منفعت می برد. پس در نتیجه انگیزه بیشتری برای فعالیت بهتر دارد اما مدیران دولتی دلسوز باشگاهها و فوتبال نیستند چون از موفقت و یا عدم موفقیت نه منفعت می برند و نه سود!»

پنجعلی در پاسخ به سوال خبرنگار بولتن نیوز مبنی بر اینکه آیا عملکرد رویانیان را در پرپسولیس موفقیت آمیز می سنجید یا نه؛ گفت: «بنده معتقدم رویانیان مدیری است که در سیستم خصوصی بسیار موفقتر از سیستم دولتی است زیرا هم ابزار مدیریت دارد، هم پول دارد و هم شخصیت مدیریتی اما در سیستم دولتی نمی تواند موفق باشد»

پیشکسوت فوتبال ایران عملکرد گل محمدی را نسبت به مانوئل ژوزه بهتر ارزیابی کرد و گفت: «یحیی از زمانی که آمد تیم را هم از لحاظ روحی و هم فنی قوت بخشید. هرچند که هنوز این تیم کار دارد اما اگر مقایسه کوتاهی با مانوئل ژوزه داشته باشیم می بینیم که پرپسولیس در زمان گل محمد سیر صعودی داشته است و این اتفاق در حالی افتاد که یحیی با تیمی کار کرد که خود نبسته بود.»

پنجعلی با اشاره به فساد رایج در فوتبال گفت: «متاسفانه فساد در بدنه فوتبال بوجود آمده است و جالبتر آنکه افرادی که مشخص شده است مرتکب تخلف شده اند همچنان در این بدنه حضور دارند. برای نمونه اتفاقات استان فارس را مشاهده کنید. اتفاقات شرم آوری که در برنامه نود مشخص شد اما همان آقایان همچنان در فوتبال هستند و به ریش ما می خندند. این فاجعه است. وقتی فساد در بدنه فوتبال است بنده ی پیشکسوت باید چه کنم؟ پس چه بهتر که در گوشه خانه ام بنشینم!»

پنجعلی که معتقد است کسب عنوان بهترین فدراسیون آسیا در سال 2012 از طریق لابی نصیب فدراسیون آقای کفاشیان شده است، به خبرنگار بولتن نیوز گفت: «آقای کفاشیان که در آسیا بعنوان بهترین فدراسیون انتخاب شده است اگر خودش در خلوت به این عنوان فکر کند خنده اش می گیرد! ما آرزو داریم بهترین فدراسیون نشویم اما در آزادی از لبنان نبازیم تا اینکه لابی کنیم و بهترین فدراسیون آسیا شویم!»

این پیشکسوت فوتبال در پایان از خداحافظی غریبانه مهدوی کیا گفت و افزود: «تحت هیچ شرایطی این بازی و این خداحافظی در شان مهدی مهدوی کیا نبود. البته اگر نتیجه بازی به سود پرسپولیس بود می توانست یک شب بیادماندنی برای مهدوی کیا و هواداران رقم بخورد اما متاسفانه اینگونه نشد تا مهدی به غریبانه ترین شکل ممکن از دنیال فوتبال و مستطیل سبز خداحافظی کند»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
مگر استقلال دولتی نیست؟ پس چرا جام می گیرد؟ پیروزی با این همه پول و خرج و پورشه و ... چه کرده؟ 5 ساله که بازی های پیروزی تمام شده... متاسفم برای گلمحمدی و...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها