کد خبر: ۱۳۰۷۶
زمان انتشار: ۱۶:۰۹     ۰۳ خرداد ۱۳۹۰
مديرعامل خبرگزاري فارس گفت:جنس انقلاب‌هاي آينده در اروپا نرم و فكري خواهد بود و گرايش به اسلام يك بيداري جهاني ايجاد خواهد كرد.
حميد‌رضا مقدم‌فر مديرعامل خبرگزاري فارس، در گفت‌وگو با نداي انقلاب گفت: در سه دهه گذشته غرب نتوانسته است مانع از پيشرفت‌هاي انقلاب اسلامي و جاذبه‌هاي اسلام‌گرايي شود و بعد از حادثه 11 سپتامبر علي رغم اينكه آمريكا و بخشي از افكار عمومي جهان تصورشان اين بود كه با توجه به تصويري كه از مسلمان‌ها به عنوان تروريسم ساخته شده بود، گرايش به اسلام به شدت كاهش پيدا كند اما عكس اين نظر اتاق افتاد.
حميد رضا مقدم فر افزود: بعد از 11 سپتامبر گرايش به انقلاب اسلامي و اسلام در ميان مردم اروپا و امريكا بيشتر شد، همانطور كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي گرايش به اسلام‌خواهي زياد شده بود.
مديرعامل خبرگزاري فارس، با اشاره به آينده‌نگري مقام معظم رهبري در پيش‌بيني قيام‌هاي آينده در اروپا اظهار كرد: اينكه مقام معظم رهبري پيش‌بيني كردند كه اين موج به قلب اروپا خواهد رسيد، سخنان مقام معظم رهبري پيشگويي نبود، دلائل استنادات و شواهد موجود مبين بيانات مقام معظم رهبري است.
وي در ادامه بيان كرد: ايشان با حكمت و بصيرت خودشان قرائن را ديدند و به اين نكته رسيدند كه موج بيداري اروپا را نيز درخواهد نورديد و گرايش به انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي در اروپا و ميان مردمان اين قاره شديد خواهد بود.
مقدم‌فر با اشاره به ويژگي قيام‌هاي آينده مردم اروپا عنوان كرد: اين گرايش‌ها ممكن است به بهانه‌هايي چون اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و غيره شروع شود، اما اين عوامل بهانه و جرقه براي اين انقلاب‌ها خواهد بود، جنس انقلاب‌هاي آينده در اروپا نرم و فكري خواهد بود،گرايش به اسلام يك بيداري جهاني ايجاد خواهد كرد.
وي با بيان اينكه اسلام يك مكتب انسان‌ساز است و با خلقت انسان‌ها همخواني دارد، افزود: همان خالقي كه انسان را خلق كرده اين دين را وضع كرده است، لذا احكام و دستورالعمل‌هاي دين اسلام با جان و روح و فطرت انسان‌ها همخواني دارد بدون اينكه تبليغات خاصي انجام شود، اين مكتب به طور طبيعي در جان انسان‌ها رسوخ خواهد كرد.
مديرعامل خبرگزاري فارس، با بيان اينكه صهيونيست‌ها از اين انقلاب‌ها ضربه شديدي خواهند خورد، گفت: ظهور اين انقلاب‌ها در اروپا و آمريكا بازتاب سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي خواهد داشت، از آثار سياسي آن اضمحلال كمپاني‌هاي بزرگ اقتصادي و لابي‌هاي صهيونيستي كه امروز حاكم بر كشورها و خصوصا آمريكا هستند، خواهد بود.
اين كارشناس مسائل سياسي در مورد وظيفه دستگاه‌هاي ديپلماسي و تبليغاتي كشور در اين زمينه افزود: متاسفانه نسبت به انقلاب‌هاي منطقه و انقلاب‌هايي كه پيش‌بيني مي‌شود در اروپا اتفاق بيفتد، ديپلماسي جمهوري اسلامي ضعيف و ناتوان عمل كرده است، بايد ديپلماسي عمومي، رسانه‌اي و مردمي را در حوزه‌هاي مختلف عميقا فعال كنيم.
مديرعامل خبرگزاري فارس، اظهار كرد: انقلاب اسلامي براي انقلاب‌هاي منطقه الگو بوده است و بايد بتوانيم با برنامه‌ريي انقلاب خود را براي انقلاب‌هاي آينده مردم اروپا نيز الگو كنيم، اينجا نقش دستگاه‌هاي رسانه‌اي و مردمي خيلي مهم است، مردم دنيا بايد با مفاهيم اصيل انقلاب آشنا شوند، اين امر به پيدايش چنين انقلاب‌هايي سرعت خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها