کد خبر: ۱۳۰۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

رجانیوز/مختار  پرتو-احمد قزوينيان: روند تحولات بحرين وسكوت مدعيان غربي حقوق بشر  در مقابل جنايات روز افزون آل خلفيه  وآل سعود، بيش از پیش واهي بودن ادعاهاي غرب را در تعامل با مسائل انساني ومطالبات برحق مردم براي آزادي از ظلم رژيمهاي  خودكامه را نشان می دهد.

در همین راستا گفتگويي با حجت الاسلام  سيد جعفر علوي از رهبران جنبش عمل  اسلامي بحرين و از رهبران مخالف  نظام آل خليفه انجام دادیم که متن آن را از نظر می گذرانید:

 ارزيابي  شما از روند تحولات در بحرين  چيست؟

 مردم  بحرين در انقلاب خود تا کنون بيش از 35 شهيد كه در بين  آنها زن وكودك وجود داشت  را تقديم نمودند واكنون بيش  از 1500 زنداني سياسي وجود دارد  كه برضد برخي از آنان احكام  اعدام و زندان صادر شده است  و برخي ديگر در حال محاكمه  هستند.

 نظام آل خليفه از طريق محاكمه هاي افراد  غير نظامي در دادگاههاي غيرقانوني  نظامي مي خواهد كه بر انقلابيون  اثر منفي بگذارد.

 امروز زندانيان تحت شديدترين شكنجه ها درحال مقاومت هستند وشاهد بوديم كه اخيراٌ 8 نفر از فرزندان بحرين در زير  شكنجه هاي جلادان آل خليفه به شهادت  رسيده اند.

 دولت بحرين  علنا از سركوب و تروريسم دولتي با همكاري آل سعود علیه مردم استفاده مي كند وبا راه اندازي ايست وبازرسي هاي متعدد در خيابانها و حمله به منازل مردم به بدترين شكل شهروندان بحريني را مورد آزار واذيت وتحقير قرار مي دهد و در صورت اعتراض شهروندان آنها را در خيابان و مقابل ديدگان خانواده و مردم مورد شكنجه قرار مي دهد.

 از طرف دیگر اقدامات رژيم آل خليفه وآل سعود برضد مساجد واماكن ديني نشان دهنده اهداف ضد ديني وضد  اسلامي آنها مي باشد و امروز جوانان بحريني بر در خواستهاي خود اصرار  مي ورزند و خواهان مبارزه تا سقوط آل خليفه مي باشند.

 به نظر  شما دليل سكوت مرگبار رسانه  هاي غربي وبرخي رسانه هاي عربي در مقابل جنايات آل خليفه وآل سعود چيست؟

 برخي رسانه هاي عربي در منطقه به نظامهاي ديكتاتوري و مرتجع عربي وابسته هستند و جرات بيان حقايق را ندارند براي همين اين رسانه ها اخبار بحرين را منتشر نمي كنند.

 اما همانطور  كه حضرت علي (ع) فرمودند: "مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ - کسي که نزديکانش او را رها سازند آنها که دورند او را مي برند" امروز بسياري از رسانه هاي آزاده دنيا اخبار انقلاب بحرين را منتشر مي كنند و پرده از چهره منافقانه غرب وآمريكا برداشته اند و مردم دنيا به حقيقت رفتار آنها در مقابل بحرين پي برده اند.

 ارزيابي  شما از نتايج موج بيداري اسلامي چيست؟

 تمامي  انقلابها وحركتهاي صورت گرفته  امروز در جهان عرب داراي  اصالت اسلامي است واين بيداري  اسلامي در در روح وجان وفكر  مردم منطقه رسوخ دارد، گسترش  آزاديها در اين كشورها نشان  خواهد داد كه مردم به نظرات  مذهبي وحركتهاي ديني تمايل  و گرايش دارند چون مردم منطقه  ما مسلمان هستند وحكومتهاي  اسلامي مي خواهند.

 سخن  آخر؟

 (ج) از  آزادگان دنيا مي خواهم كه  مردم بحرين را نجات دهند  وبا آنها از طريق برگزاري  تظاهرات وتحصنها اعلام همبستگي  كنند واز جوانان مي خواهيم  با انقلاب رسانه اي حقيقت  آنچه را كه در بحرين مي  گذرد به جهانيان نشان دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها