کد خبر: ۱۳۰۳۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
چند روز پس از آنکه دادگاهی در پاکستان رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به ممنوعیت شرکت در انتخابات تا آخر عمر محکوم کرد، حزب وی اعلام کرد که انتخابات 11 مه سال جاری میلادی را تحریم می‌کند.
به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی "حزب مسلم لیگ تمام پاکستان" ژنرال پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان هیات انتخاباتی این کشور را به تصویب و پذیرش رویکردی مغرضانه در مقابل وی متهم کرد.

چندین دادگاه پاکستان نیز پیشتر ژنرال مشرف را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی این کشور رد صلاحیت کرده و با این کار برنامه وی را برای حضوری فعال در صحنه سیاست نقش بر آب کرده‌اند.

ژنرال مشرف که در سال 2008 میلادی از سمت خود استعفا کرد و به مدت چهار سال در تبعیدی خود خواسته به سر می‌برد، در ماه مارس سال جاری به پاکستان بازگشت تا با رهبری حزبش در انتخابات شرکت کند.

دکتر امجد، دبیرکل حزب مسلم لیگ تمام پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد گفت که رد صلاحیت نامزدی پرویز مشرف حزب را مجبور کرده تا این انتخابات را تحریم کند.

ژنرال مشرف به اتهام ارتباط داشتن با ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان در سال 2007 و حبس خانگی و غیرقانونی ده‌ها قاضی در دوران ریاست جمهوریش دستگیر شده است.

دبیرکل حزب مسلم لیگ تمام پاکستان گفت که ژنرال مشرف از خود در مقابل دادگاه دفاع می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد که این حزب انتظار ندارد انتخابات 11 مه سال جاری میلادی شفاف و عادلانه باشد و به همین دلیل است که حزب این انتخابات را تحریم می‌کند. نزدیک به 170 نامزد از احزاب مختلف برای شرکت در انتخابات مجمع ملی و مجلس ولایتی اوراق مربوط به کاندیداتوری خود را پس گرفتند.

سخنگوی حزب مشرف همچنین اعلام کرد کمیسیون انتخابات پاکستان به افرادی اجازه شرکت در این رقابت را می‌دهد که کشور را به تاراج برده‌اند اما در حالی به مشرف اجازه نمی‌دهند که وی پاکستان را در شرایط سخت و دشوار نجات داد.

ناظران سیاسی می‌گویند تحریم انتخابات تاثیر چشمگیری بر حضور رای‌دهندگان ندارد چرا که حزب مشرف یک حزب جدید است و رهبر آن هم اکنون در حبس قرار دارد و نمی‌تواند دست به مبارزات و تبلیغات انتخاباتی دست بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها