کد خبر: ۱۳۰۳۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
خبر بازداشت يک ديپلمات سابق وزارت امور خارجه در تهران به سوژه جديد برخي رسانه‌ها تبديل شده است.
خبرگزاري‌ رويترز براي اولين بار در گزارشي از بازداشت يک ديپلمات عضو نمايندگي ايران در مقر سازمان ملل در نيويورک خبر داده بود.
به نوشته رويترز، اين ديپلمات ايراني نيمه ماه مارس گذشته (اسفند 91) در تهران بازداشت شده است.
در همين رابطه، نمايندگي کشورمان در سازمان ملل اعلام کرد: هيچ يک از ديپلمات‌ها يا کارکنان شاغل اين نمايندگي بازداشت نشده‌اند. به گزارش واحد مرکزي خبر از نيويورک، روابط عمومي نمايندگي کشورمان نزد سازمان ملل در پاسخ به سوالي درباره خبر منتشره مبني بر بازداشت يکي از ديپلمات‌هاي نمايندگي ايران در مقر سازمان ملل تاکيد کرد هيچ يک از ديپلمات‌ها يا کارکنان شاغل در اين نمايندگي بازداشت نشده‌اند و معرفي فرد مذکور به عنوان يکي از ديپلمات‌هاي شاغل در اين نمايندگي توسط برخي رسانه‌هاي خارجي صحت ندارد. علي اکبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان نيز روز پنجشنبه در حاشيه رونمايي از چند کتاب جديدالانتشار وزارت خارجه در محل نمايشگاه تهران، درباره دستگيري يک ديپلمات کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: باعث تاسف است که در مورد جناب آقاي باقر اسدي به عنوان يکي از کارشناسان بسيار زبده و ارزشي وزارت خارجه که پيشينه خوبي دارند و ما جز تلاش براي تامين منافع کشور از ايشان چيزي نديده‌ايم، سوءتفاهمي پيش آمده است که اميدواريم اين سوءتفاهم برطرف شود.
وي ادامه داد: هر نهادي در جمهوري اسلامي ايران مسئوليت خود را دارد، يکي از نهادهاي محترم کشور، يک مساله‌اي را بيان کردند که اميدواريم اين امر صحت نداشته باشد و يک سوءتفاهم باشد. ما آقاي باقر اسدي را با توجه به شناختي که از او داريم، او را انساني متدين، عامل به احکام و از خانواده بسيار شريف و از کارمندان خوشنام و با سوابق بسيار درخشان مي‌دانيم و ان شاءالله اين سوءتفاهم برطرف خواهد شد و شاهد آزادي ايشان به لطف الهي خواهيم بود.
همچنين برخي رسانه‌هاي داخلي از جمله خبرگزاري‌‌هاي فارس و ايسنا به نقل از مقامات وزارت خارجه خبر بازداشت ديپلمات ايراني را تائيد کردند اما به جزئيات بيشتري از علت دستگيري نامبرده نپرداختند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها