کد خبر: ۱۳۰۰۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تخریب دو واحد مسکونی بر اثر زمین لرزه شب گذشته شنبه خبر داد.
محمود مظفر در گفت و گو با ایسنا،با بیان اینکه از ساعت 20 شب گذشته تا ساعت 8 صبح امروز منطقه شنبه در هرمزگان 19 مرتبه لرزید گفت: بزرگترین زمین لرزه ثبت شده در این منطقه پنج ریشتر با عمق هشت کیلومتر در ساعت 23 شب گذشته رخ داد.
 
وی با بیان اینکه کوچکترین زمین لرزه به قدرت 2.3 ریشتر با عمق هفت کیلومتر در ساعت 3 بامداد این منطقه را لرزاند گفت: در اثر زمین لرزه پنج ریشتری منطقه شنبه بلافاصله یک تیم عملیاتی شامل پنج امدادگر برای ارزیابی میزان خسارت به منطقه اعزام شدند. رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در بررسی امدادگران از منطقه شنبه و روستاهای تابعه مشخص شد که این زمین لرزه بدون صدمات جانی به پایان رسیده است، گفت: تنها 2 واحد مسکونی در اثر این زمین لرزه تخریب شده‌است.

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اولین زلزله شب گذشته تا بامداد امروز استان بوشهر، در ساعت 21 و یک دقیقه و 29 ثانیه در کاکی - بوشهر رخ داد. شبکه‌های لرزه‌نگاری شدت این زلزله را 4.6 در مقیاس امواج درونی زمین و در عمق 12 کیلومتری ثبت کردند.  این زلزله در عرض شمالی 28.39 و طول شرقی51.57 ثبت شد.
 
دومین زمین لرزه استان بوشهر نیز با شدت 5 در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت 23 و یک دقیقه و 3 ثانیه در عمق 8 کیلومتری کاکی – بوشهر به وقوع پیوست. مختصات این زمین لرزه نیز در عرض شمالی 28.9 و 51.73 ثبت شده است.
 
شبکه‌های لرزه‌نگاری، سومین زمین لرزه بوشهر را با شدت 4.8 در مقیاس امواج درونی زمین و در ساعت 5 و 5 دقیقه و 42 ثانیه در « آبدان – بوشهر» ثبت کردند. این زمین‌لرزه در عمق 12 کیلومتری زمین ثبت شد. مختصات این زمین‌لرزه نیز در عرض شمالی 28.22 و طول شرقی 51.71 گزارش شده است.
 
 همچنین زمین لرزه‌ دیگری با قدرت 4.2 در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 2 و 48 دقیقه و 34 ثانیه بامداد امروز در عمق 85 کیلومتری در «ایرانشهر- سیستان و بلوچستان» به وقوع پیوست.  مختصات این زمین لرزه نیز در عرض شمالی 27.59 و طول شرقی 60.67 ثبت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
شنبه یکی ازشهرهای استان بوشهرهستش نه هرمزگان
پاسخ
وحدت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جناب 598 ايرانشهر شهري از شهرهاي استان سيستان و بلوچستان ميباشد پس لطفاً تيتر خبر خود را اصلاح نماييد.
سيستان و بلوچستان جداي از هم نبوده و نيست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها