کد خبر: ۱۲۹۷۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزارت خارجه سوریه در پی انفجارهای دمشق از شورای امنیت خواست موضعی جدی در برابر اقدامات گروه‌های تروریستی و حامیان این گروه‌ها اتخاذ کند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، وزارت خارجه سوریه روز سه‌شنبه با ارسال دو نامه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در خصوص انفجارهای المزه و المرجة در دمشق اعلام کرد: دلیل ادامه چنین اقدامات تروریستی حمایت‌های مالی و تسلیحاتی است که گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده از برخی از کشورها دریافت می‌کنند.

این وزارتخانه افزود: دمشق روز 29 آوریل شاهد اقدام تروریستی جدیدی بود که نخست‌وزیر سوریه را هدف قرار داد که طی آن چهار تن کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: روز سی‌ام آوریل نیز گروه‌های تروریستی مسلح بار دیگر دست به انفجار تروریستی جدیدی در منطقه المرجة دمشق زدند که نتیجه این انفجار نیز کشته شدن 13 شهروند سوری و زخمی شدن 70 تن دیگر بود.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: این اقدامات تروریستی در حقیقت بخشی از سلسله اقدامات سازماندهی شده تروریستی است که هدف آن غیرنظامیان، سازمان‌های دولتی، اموال عمومی و مکان‌های مقدس است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: هدف قرار دادن وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه و رئیس کمیته وزارتی مسئول پیگیری برنامه‌های سیاسی سوریه در حقیقت تعبیری آشکار از مخالفت برخی گروه‌ها با راهکار سیاسی است و چهره‌های واقعی و جنایتکار گروه‌های مسلح و حامیان آنها را به همه نشان داد و مشخص شد که آنها سیاست‌شان اقدامات تروریستی و نابودی به عنوان تنها راه برای رسیدن به اهداف سیاسی و ایدئولوژی‌شان است که با ارزش‌های انسانی و طبیعت بشری تناقض دارد.

وزارت خارجه سوریه با بزدلانه توصیف کردن اقدامات تروریستی اخیر در دمشق آن را دلیل آشکار شکست گروه‌های مسلح به خاطر پیشرفت‌های کمیته وزارتی سوریه در رایزنی با گروه‌های سیاسی و اجتماعی برای مشارکت در کنفرانس ملی سوریه خواند.

دولت سوریه همچنین به شورای امنیت و سازمان ملل نسبت به پیامدهای خطرناک پافشاری برخی کشورهای عربی و غربی برای حمایت از گروه‌های تروریستی هشدار داد و اعلام کرد: غفلت شورای امنیت در اتخاذ مواضعی واحد نسبت به چنین اقداماتی نشان دهنده شکست تلاش‌های بین‌المللی در مبارزه با تروریسم است.

وزارت خارجه سوریه تاکنون چندین نامه به شورای امنیت و سازمان ملل داده و طی این نامه‌ها با محدود کردن اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح در سوریه خواهان محکوم کردن و اتخاذ موضعی جدی و قاطع از سوی شورای امنیت و سازمان ملل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها