کد خبر: ۱۲۹۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، طی چند سال گذشته برخی از مسئولین و چهره های سیاسی کشور به بهانه های مختلف، عملکرد مثبت و خدمات و تلاشهای بی دریغ دولتهای نهم و دهم را زیر سئوال بردند تا برای موقعیت شخصی و حزبی شان بهره برداری سیاسی لازم را بنمایند این در حالی است که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای بارها از جنبه های مثبت و دست آوردهای شگرف و قابل تحسین دولتهای نهم و دهم صریحا تقدیر نموده اند.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری معاون سابق رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار بی باک اظهار داشت:  ما همواره باید منش مقام معظم رهبری ( حفظه الله) را در پیش بگیریم و اوضاع را تا حد ممکن آرام کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان نظام و انقلاب و  برخی افراد معلوم الحال داخلی سوء استفاده نمایند.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان کشور گفت: عده ای در محافل خصوصی و عمومی صرفا کاستی های دولت را مطرح می کنند و بنده به هیچ وجه این منش و رفتار را قبول ندارم.

وی تصریح کرد: اگر دولت جناب آقای احمدی نژاد به گونه ای است که این آقایان می گویند پس اینهمه پیشرفتهای شگرفی را که همگان شاهد آن هستند از کجا آمده است؟!

حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین عنوان کرد: برخی درصددند تا به هر نحو ممکن رئیس جمهور محترم را تحریک و عصبانی نمایند لذا دائما در حال انتقاد از آقای احمدی نژاد می باشند و هیچگاه از دستاوردها و اقدامات مهم دولت نهم و دهم سخنی به میان نمی آورند.

ایشان در ادامه افزود: گروهی قصد دارند تا با انتقادات پیاپی و بی حساب و کتاب خود به یکی از این دو نتیجه برسند و آن اینکه یا رئیس جمهور را به لج بازی واردار کنند و یا اعتماد به نفس ایشان را بگیرند زیرا برخی آقایان از روی غرض ورزی های شخصی و حزبی به تمامی عملکردها و سخنان رئیس جمهور ایراد وارد می کنند و آنها را تخلف و اشتباه می پندارند که از دیدگاه بنده به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد.

نماينده ولي‌فقيه در اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان كشور در پایان تاکید کرد: ما باید همچون مقام معظم رهبری از خدمات و عملکردهای مثبت دولت آقای دکتر احمدی نژاد حمایت نماییم ولی در عین حال تذکرات لازم و ضروری را به جا و به موقع  داشته باشیم امّا اینکه برخی دائما به هر چیزی گیر می دهند و آنرا اشتباه می پندارند، هنری نکرده اند. اگر آنها اعتقاد دارند فلان کار دولت اشتباه است پس باید خودشان راهکار بهتری را که عموم کارشناسان بپذیرند ارائه دهند و الا انتقاد را همه بلدند.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلیمن محمد جواد حاج علی اکبری از جمله چهره های مهذّب و با تقوایی است که به اعتقاد همگان هیچگاه برای زیاده خواهی و تصاحب مناصب دولتی و غیر دولتی لب به سخن نگشوده است از همین رو سخنانش برای نسل جوان دلنشین و قابل قبول می باشد لذا در برهه ای که ایشان بعد از چهار سال خدمت در دولت نهم و پایان ماموریتش  از پست ریاست سازمان ملی جوانان خداحافظی کرد، برخی سعی نمودند تا این اقدام وی را استعفای سیاسی قلمداد کنند تا به هر شکل ممکن بهره برداریهای لازم را از آن نموده و به موج تخریبهای خود علیه دولت آقای دکتر احمدی نژاد ادامه دهند امّا ایشان در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر تحت عنوان " استعفای رئیس سازمان ملی جوانان " در آن ایام جوابیه ای به شرح ذیل ارسال نمود که جا دارد سایر مسئولین از این منش و رفتار اخلاقی و اسلامی وی درسهای لازم را بگیرند و برای تصاحب و حفظ مناصب دنیوی خویش روی به سخنان غیرمنصفانه و رفتارهای ناجوانمردانه نیاورند.

خبرگزاری مهر در تاریخ 28/4/1388 جوابیه وی را تحت عنوان " حجت الاسلام علی اکبری استعفا نداده ، خداحافظی کرده است" بدین شرح منتشر کرد.

روز گذشته (27/4/88) حجت الاسلام حاج علی اکبری طی نامه ای به رئیس جمهور در شرایطی که دوره مأموریت چهارساله ایشان در سازمان ملی جوانان و دولت نهم به پایان رسیده و انتخاب جناب آقای بذرپاش به عنوان رئیس سازمان در دولت دهم رسماً اعلام شده بود، بر چند نکته به وضوح تأکید نموده اند:

1- افتخار به حضور در کنار آقای دکتر احمدی نژاد و تقدیر و تشکر از حمایت و همکاری دولت نهم

2- شکر پروردگار متعال در خصوص توفیقات بدست آمده در این دوره مدیریتی و پناه بردن به دریای بی کرانه لطف الهی در ارتباط با کاستی ها و اشکالات ناخواسته در عملکرد چهار ساله سازمان

3-  شکستن رویه غلط و غیراخلاقی حمایت از دولت تا زمان حضور در کابینه یا تصدی مناصب دولتی و تجدید بیعت با رئیس جمهور شجاع و پرتلاش، این بار در خارج از هیئت دولت

لذا با عنایت به مطالب فوق الذکر و اینکه اساساً استعفا پس از پایان یک مأموریت کاری مفهومی ندارد، عزیزانمان در خبرگزاری مهر که «امانت داری و اخلاق مداری» را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند، به مطالعه مجدد متن این نامه که همزمان در اختیار سایر رسانه ها هم قرار گرفته و با دقت و صحت منعکس شده است، دعوت می نماییم.

بدون شک برای هرایرانی تکلیف مدار، توفیق خدمت صادقانه و درحد بضاعت در دولتی که تحت سخت ترین شرایط مدال افتخار از رهبر فرزانه انقلاب دریافت نموده و لبخند رضایت برلبان ایشان نشانده آنقدر شیرین است که دلبستگی به پست و مقامات زود گذر دنیوی در مقابل آن رنگ می بازد.

برای اطلاع جوانان پرشور و شعور ایران عزیز باز هم تأکید می کنیم که پیوند اخلاقی و معنوی حجت الاسلام حاج علی اکبری و جناب آقای دکتر احمدی نژاد، به بهانه مناصب مدیریتی بوجود نیامده است که با تغییر آن از بین برود و این تعاون دینی در هر موقعیت و هر سنگری، هرگز با ورود به فضای استعفا و عافیت طلبی آلوده نخواهد شد.

با آرزوی توفیق روز افزون برای سربازان ولایت در جبهه دولت خدمتگزار، بر خود فرض می دانیم از لطف و محبت اصحاب رسانه در طول چهار سال گذشته قدردانی نماییم، هر چند که در مجالی دیگر به این مهم خواهیم پرداخت.


نامه حجت الاسلام حاج علی اکبری به دکتر احمدی نژاد بعد از خداحافظی

رييس سازمان ملي جوانان در نامه‌اي به رئيس جمهوري ضمن تبريك به مهرداد بذرپاش به عنوان رييس جديد سازمان ملي جوانان نوشت: خداي متعال و مهربان را شاكرم كه توفيق حضور در كنار جنابعالي را در دوران پر افتخار دولت نهم روزي اينجانب كرد.

در نامه حاج علي اكبري به محمود احمدي نژاد آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

برادر ارجمند، جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد(دام مجده)
رئيس جمهور محترم و عزيز جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم و رحمه الله

خداي متعال و مهربان را شاكرم كه توفيق حضور در كنار جنابعالي را در دوران پر افتخار دولت نهم روزي اينجانب كرد.

انديشيدن به سعادت جوانان ميهن، تلاش بي وقفه براي جلب توجه نظام‌مند بدنه اجرايي كشور به ساماندهي امور جوانان، ارتباط بسيار گسترده و صميمي با اقشار گوناگون آينده‌ساز كشور عزيزمان، ارتقاي جايگاه، اصلاح رويه و توليد هويت اجتماعي و اعتبار علمي براي سازمان ملي جوانان، ايجاد ظرفيت‌هاي بسيار گسترده براي حضور شايسته تشكل‌هاي جوانان و تقويت شبكه جوان‌ياوران، جلوه‌هايي ويژه از اين توفيق بزرگ الهي است كه با همت و تلاش ياراني عاشق، بردبار و متعهد در ستاد مركزي و مديريت‌هاي استاني سازمان نصيب اينجانب شد.

كوشيديم سازمان زينت دولت باشد و ما جمال دولت در مواجهه با نسل جوان باشيم.

اكنون كه اجازه مي‌دهيد، در حوزه‌هاي ديگر در خدمت جوانان عزيز ميهن باشم از حضرت‌عالي تشكر مي‌كنم و خود را در مسير تحقق آرمان‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي و رهبر حكيم و عالي‌قدر و در كنار و همراه شما مي‌دانم.

برخود لازم مي‌دانم از همه همراهي‌ها و مساعدت‌هاي اعضاي گرامي هيئت دولت نهم و شخص جناب‌عالي در طول مدت خدمت چهارساله، صميمانه سپاسگزاري كنم و با تبريك به برادر عزيز و تلاشگر، جناب آقاي مهندس مهرداد بذرپاش براي ايشان در ادامه راه نوراني خدمت به نسل انقلاب توفيق روزافزون را از درگاه خداوند متعال تمنا كنم.

همواره دعاگوي وجود نازنينتان هستم.

«رَبَّنا لا تُؤاخِذنآ اِن نَسينا اَواَخطَأنا»
والسلام عليكم و علي عبادالله الصالحين
محمد جواد حاج علي اكبري
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها