کد خبر: ۱۲۹۴۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با بیان این که مسلمانان امید به پیروزی را از دست ندهند، تأکید کرد که انسان نباید از قدرت‌های پوشالی بترسد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدآصف محسنی در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی در تهران بیان داشت که ناامیدی از رحمت خداوند و تسلیم شدن در برابر حوادث یکی از گناهان کبیره است.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان خطاب به مسئولان رسانه‌های اسلامی گفت که به هر نحوی شده امید را در دل مسلمانان زنده کنند.

این روحانی افغان با بیان این که فراموشی خداوند، خودفراموشی انسان است، افزود: زمانی که انسان خود را فراموش کند، هیچگاه بیدار نمی‌شود.

آیت‌الله محسنی با انتقاد از وضعیت فعلی جامعه اسلامی، اظهار داشت: خداوند بهترین مناطق استراتژیک و چاه‌های نفت را در اختیار مسلمانان قرار داد اما آنان غافل شدند.

وی با اشاره به قوانین الهی در خصوص وظایف انسان‌ها تصریح کرد: خداوند کسانی که وظیفه خود را به درستی در جامعه انجام دادند، از مشکلات سیاسی و اجتماعی نجات داد.

آیت‌الله محسنی توکل بی‌منطق را به خداوند یکی از اشتباهات بشر عنوان کرد و گفت: خداوند وظایف و قوانین زندگی انسان را مشخص کرد اما انسان نباید به بهانه توکل ناتوانی خود را ثابت کند.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در عین حال از تلاش مقام معظم رهبری و همچنین دکتر ولایتی به خاطر برگزاری اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی تشکر کرد.

وی در پایان اظهارات خود به موضوع مصر اشاره نیز کرد و گفت که دولت نوپای این کشور را باید از شر پول‌های رژیم صهیونیستی که برای ایجاد اختلاف در این کشور هزینه می‌شود، نجات دهیم.

اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی روز دوشنبه با حضور صدها تن از علمای جهان اسلام در تهران آغاز شد و امروز نیز ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها