کد خبر: ۱۲۹۴۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
آمریکا به منظور مقابله با اعتصاب غذای چندماهه زندانیان گوانتانامو که در حال تبدیل شدن به یک بحران است، تعداد پزشکان و کادر پزشکی زندان را افزایش داده است.

به گزارش 598،  فارس به نقل از صدای روسیه، آمریکا به منظور مقابله با اعتصاب غذای گسترده زندانیان زندان گوانتانامو، تعداد پرستاران و کادر پزشکی زندان را افزایش داده است.

سرهنگ «ساموئل هاوس» سخنگوی زندان گوانتانامو گزارش کرد که حدود 40 پرستار و پزشک، آخر هفته وارد زندان شدند تا به وضعیت اعتصاب غذا زندانیان این زندان سروسامان دهند.

وی افزود که یکصد نفر از مجموع 166 زندانی زندان گوانتانامو همچنان در اعتصاب غذا هستند و 21 نفر از آنها از طریق لوله و به زور مقامات زندان تغذیه می‌شوند.

زندانیان زندان گوانتامو با اعتصاب غذا، اعتراضات خود را به بازداشت‌های نامعلوم ابراز داشته‌اند زیرا اکثر زندانیان هیچ‌گونه اتهامی ندارند.

اعتصاب غذا در زندان گوانتانامو در کوبا در ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز شد و به سرعت تا در هفته‌های اخیر گسترش بیشتری پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، گرچه اعتصاب در زندان گوانتانامو امری طبیعی است اما اعتصاب‌هایی که هم‌اکنون در سراسر این زندان در حال صورت گرفتن است هم از نظر تعداد اعتصاب‌کنندگان و هم زمان اعتصاب بی‌سابقه بوده است.

مسوولان زندان گوانتانامو ارتباط اعتصاب غذای زندانیان را با بی احترامی به نسخه‌هایی از قرآن در بازرسی سلول زندانیان رد می‌کنند.

دولت آمریکا حدود 100 نفر از زندانیان گوانتانامو را آزاد کرده، اما به دلیل محدودیت‌های وضع شده از سوی کنگره، آنها همچنان در زندان به سر می‌برند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها