کد خبر: ۱۲۹۳۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
پایگاه اینترنتی شورای آتلانتیک در گزارشی به بررسی دردسر ترسیم خط قرمز برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و واکنش دولت آمریکا به احتمال وقوع آن پرداخته است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی شورای آتلانتیک، «جورج بنیتز» سردبیر روزنامه شیکاگو تریبون در زمینه خط قرمزی که اوباما برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ترسیم کرده است نوشت: در صورتیکه بشار اسد واقعا از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان خود در سوریه استفاده کرده باشد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به خاطر هشدارهای قبلی در این زمینه تحت فشار قرار می‌گیرد.

این مساله ممکن طیفی از واکنش‌های آمریکا را شامل شود. در این میان، آمریکا می‌تواند مستقیما مخالفان را مسلح کند. همچنین می‌تواند منطقه پرواز ممنوع بر فراز بخش‌هایی از سوریه اعمال کند تا نیروی هوایی اسد را زمین گیر کند. علاوه بر آن می‌تواند در مسیر جاده‌هایی که سلاح‌های شیمیایی منتقل شوند بمب گذاری کند.

سردبیر روزنامه شیکاگو تریبون می‌نویسد: ما مدتهاست به این نتیجه رسیده‌ایم که آمریکا باید مستقیما مخالفان را مسلح کند اما این مساله برای سوریه بعد از اسد بسیار خطرناک است؛ در حال حاضر مخالفان تقسیم شده‌اند و شبه نظامیان با پشتوانه القاعده در میان نیروهایی هستند که با دولت می‌جنگند و مشتاق به قدرت رسیدن در صورت سقوط اسد هستند.

وی نوشت: چه اسد خط قرمز باراک اوباما را رد کرده یا نکرده باشد یک چیز بدون تغییر مانده است؛ منافع آمریکا و متحدانش در سوریه‌ای که دیگر ایران حامی آن نیست. خارج شدن سوریه از مدار ایران ضربه شدیدی به تهران است. همچنین یکی از مسیرهای کلیدی ارتباط ایران با حزب الله قطع خواهد شد.

در هر حال، جهان منتظر این است که اوباما چگونه با خط قرمزی که خود ترسیم کرده روبرو می‌شود، آیا رقص کنان از آن دور می‌شود یا با آن برخورد می‌کند.

رسانه‌های غربی اخیرا مدعی شدند که ارتش سوریه در مقیاس کوچک از گاز «سارین» علیه مخالفان دولت استفاده کرده است، امری که دولت به شدت آن را رد کرد و این موضوع را بهانه‌ای برای دخالت بیشتر در امور داخلی سوریه خواند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این گفته بود استفاده از تسلیحات شیمیایی خط قرمز دولت او است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها