کد خبر: ۱۲۹۲۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتخابات فقط نزاع و کشمکش سیاسی نیست، گفت: باید مرزبندی افراد در زمان انتخابات مشخص باشد و معلوم شود افرادی گاه ناخواسته و ندانسته در زمینی بازی می‌کنند که دشمن درست کرده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار جامعه فارس، محمد حسینی امروز در همایش «منادیان حماسه» که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات نقطه قوت نظام است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتخابات یک نعمت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌امیدوارم از این نعمت الهی بتوانیم صیانت کنیم و جایگاه جمهوری اسلامی را در عرصه جهانی جلوه‌گر کنیم.

وی ادامه داد: همه فعالان عرصه رسانه و مطبوعات باید تلاش کنند تا در این جهت حرکت کنند. چراکه هر چه انتخابات باشکوه‌تر باشد به نفع کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این عرصه هر قلم و قدم مهجور است، بیان داشت: این امر به شکلی است که می‌ارزد که آبروی افراد در این مسیر نثار شود.

حسینی با بیان اینکه انتخابات مظهر حضور مردم و مردم سالاری است، بیان داشت: در نظام اسلامی با درایت امام راحل مردم حضور ارزشمندی در انتخابات داشتند این امر به خاطر تربیت مردم در مکتب اسلام بود.

وی با بیان اینکه امروز همه تلاش می‌کنیم انتخابات فرصتی مغتنم برای صلابت نظام اسلامی باشد، افزود: متاسفانه در سال 88 شیرینی انتخابات به تلخی بدل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: انتخابات فقط نزاع و کشمکش سیاسی نیست. افراد در این فضا باید به دنبال اثبات توانمندی‌های خود باشند و همچنین برنامه‌های خود را عنوان کنند. چرا که این مسئله باعث رشد جامعه می‌شود.

حسینی ادامه داد: هم اکنون در شرایط خاص اقتصادی هستیم. بر همین اساس با توه به فرمایش رهبر معظم اگر مباحث مطرح می‌شود باید حتما عملیاتی و اجرایی باشد.

وی تاکید کرد: البته درک و فهم مردم به گونه‌ای است که نمی‌شود با شیوه‌ خاصی موانع را یک شبه از سر راه برداشت.

حسینی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسزایی در عرصه انتخابات می‌توانند ایفا کنند، گفت: انتخابات با خود هیجان به دنبال دارد اما در این میان نیازی نیست به این هیجانات دامن زده شود و افراد علیه یکدیگر تحریک شوند.

وی متذکر شد: باید همه افراد و رسانه‌ها تلاش کنند که فضا و محیط سالمی در این میان حکمفرما باشد. قطعا با چنین شرایطی وضعیت بهتر خواهد بود.

به گفته وی هر کسی باید خود را در این میان اثبات کند و درجهت تخریب دیگری گام برندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه نقاط قوت نظام باید همواره مدنظر باشد، اظهار داشت: ما در شرایطی به سر می‌بریم که نظام سلطه علیه ما اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد و اگر کسی در این میان می‌خواهد این امر را انکار کند، ساده‌انگاری کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: باید توجه داشت که رسانه‌های غربی دائما برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند و در صدد هستند اختلاف نظرهای موجود در کشور را اتخاذ کنند و نظام اسلامی را خدشه‌دار کنند.

حسینی بیان داشت: باید مرزبندی افراد در زمان انتخابات مشخص شود چرا که در این میان افراد ناخواسته و ندانسته در زمینی بازی می‌کنند که دشمن درست کرده است.

وی ادامه داد: رسالت مطبوعات آگاه سازی مردم نسبت به کاندیداها و شرایط موجود در کشور است و این امر کمک شایانی را به رشد جامعه می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: وظیفه مجریان انتخابات این است که کاری نکنند که به اعتماد و اطمینان مردم لطمه وارد شود.

حسینی بیان داشت: توصیه ما به کاندیداها این است که هوش و ذکاوت مردم را مدنظر داشته باشند و بدانند که دل‌ها به دست خدا سپرده شده است. از این رو کاندیداها باید نقاط ضعف و قوت و همچنین برنامه‌های خود را بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ملی می‌تواند نقش بی‌بدیلی در این باره داشته باشد. انتخابات فرصت خوبی برای مطبوعات است چرا که در این ایام توجه و اشتیاق بیشتری از سوی مردم به مسائل،‌موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرها می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها