کد خبر: ۱۲۹۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: اين تصوير زيبايي از امام (ره) نيست كه اگر كسي راجع به امام (ره) فكر متفاوت يا برداشت ديگري داشت كه با مذاق ما خوش نبود بگوييم كافر است و در جبهه‌ي توحيد نيست.

به گزارش ايسنا محمدعلي انصاري طي نشستي خبري تصريح كرد: تبيين شخصيت امام (ره) و ولايت فقيه اين نيست كه جامعه را از تحقيق و بحث كردن در مورد امام (ره) و مكتب ايشان دچار ترس و واهمه كنيم.

وي تصريح كرد: رمز پايداري امام (ره) و ولايت فقيه اين است كه مردم را براي وصول به قله‌ي راه امام (ره) تحريك و راه و برداشت‌ها را آسان كنيم و در دسته‌بندي‌هاي سياسي و جناحي آن‌قدر فضا را محدود نكنيم كه بگوييم كسي كه 50 سال با امام (ره) بوده است، هنوز امام (ره) را نمي‌شناسد.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در ادامه گفت: اين چه تجليلي از امام (ره) است كه هركس در جامعه برخلاف نظر ما بود، به او بگوييم تو هيچ دركي از امام (ره) و راه امام (ره) نداري؟ ما بايد كاري كنيم كه همه به راحتي برداشت‌ها و اختلافات خود را بيان كنند و هيچ‌كس به اين‌كه امام (ره) يا راه امام (ره) را نمي‌شناسد، متهم نشود و اين‌طور نباشد كه كسي بگويد تنها من راه امام (ره) را مي‌شناسم. البته ما يك مفسر برجسته داريم كه مكتب امام (ره) را تفسير مي‌كند و او مقام معظم رهبري است، ولي هر حزب و گروه سياسي نمي‌تواند در عرصه‌ي تقابل‌هاي سياسي به گروه مقابل خود بگويد با امام (ره) فاصله داري.

انصاري چهار هدف تجليل شايسته، تبيين شايسته، تسهيل شايسته و تحكيم شايسته را به عنوان مهم‌ترين اهداف مراسم 14 خرداد امسال برشمرد و اظهار كرد: تجليل شايسته يعني اين‌كه همه‌ي علاقه‌مندان به امام (ره) بتوانند در منظر جهانيان شگفتي و حساسيت خود را از شخصيت امام (ره) به نمايش بگذارند و اين مساله يك امر فكري و طبيعي است. ملت‌ها همواره به شخصيت‌هاي تاريخي خود احترام مي‌گذارند و شب‌هايي را به ياد آنها احياء برپا مي‌كنند و روزهايي را به نام آنها نامگذاري مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اين‌كه امام (ره) در عصر ما يك انسان متكامل، يك شخصيت زيبا، برجسته و يك هنرمند فرزانه بود، افزود: ابعاد وجودي امام (ره) آن‌قدر زياد است كه ما مي‌توانيم در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) آنها را براي جهانيان به نمايش بگذاريم. اوج تجليل شايسته از امام (ره) اين است كه ما يك حس كنجكاوي و پرسش از شخصيت امام (ره) در جامعه به وجود بياوريم و بپرسيم كه امام (ره) را چگونه معرفي كنيم و چگونه فضايي بسازيم كه همه‌ي انسان‌ها بتوانند نيازها، دريافت‌ها و سوالات خود را از امام (ره) بيان كنند.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) خاطرنشان كرد: من آرزو مي‌كنم كه ايام سالگرد امام (ره) خارج از همه‌ي حساسيت‌هاي سياسي و جناح‌بندي‌ها فضايي را ايجاد كند كه تمام اقشار جامعه و همه‌ي طيف‌ها بتوانند با آرامش و اطمينان خاطر برداشت‌هاي خود از امام (ره) را بگويند و حتي اگر نقدهاي درست و عالمانه‌اي هم دارند مطرح كنند و هيچ‌كس در مراسم بزرگداشت امام (ره) دچار ترس، واهمه و نگراني از اظهارنظر پيرامون شخصيت امام (ره) نشود.

انصاري با اشاره به اين‌كه ما در كشور تريبون‌ها و رسانه‌هاي زيادي داريم، اظهار كرد: مساجد، تكايا، ائمه جمعه، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، هنرمندان، متفكران، احزاب ، همه و همه فرصت‌ها و امكاناتي هستند كه مي‌توانند تبيين شايسته‌اي از امام (ره) داشته باشند، ولي فراتر از اين امكان، بايد از همه‌ي آحاد جامعه بخواهيم كه از امام (ره) حكايت كنند و سخن بگويند و لازم نيست كه ما در مراسم بزرگداشت امام (ره) فكر كنيم با بمباران خبري يا پوشش وسيع شهرها و معابر رسالت سنگين حفظ آرمان و مكتب امام (ره) را به انجام رسانده‌ايم.

وي اضافه كرد: مناسبت سالگرد امام (ره) براي همه‌ي مردم ايجاب مي‌كند كه هر فرد علاقه‌مند به امام (ره) لااقل يك ساعت براي بازگو كردن دريافت‌هاي خود از امام (ره) سخن بگويد و بيان كند كه امام (ره) چه مي‌خواست، چه كسي بود، چه كاري كرد، و وجه امتياز و دليل ماندگاري امام (ره) در جامعه چيست؟ و چرا پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامي هنوز امام (ره) بر دل‌ها و جان‌ها عاشقانه حكم مي‌راند.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با تاكيد بر اين‌كه بايد به همه مجال و امكان بدهيم كه از اين فرصت طلايي استفاده كنند، تصريح كرد: تسهيل شايسته، كليد حل بسياري از معماهاي ما در جامعه و نظام ماست. درست است كه امام (ره) داراي ابعاد بزرگي بود، ولي نقطه‌ي عطف معرفي امام (ره) و نقطه‌ي تسهيل در معرفي شخصيت ايشان در اين نيست كه ما با الفاظ و تعابيري از امام (ره) سخن بگوييم كه از اين تفاسير يك گروه خاص استفاده كنند.

انصاري با بيان اين‌كه بايد تبيين امام (ره) را تسهيل كنيم تا جامعه به آساني امام (ره) را درك كند، گفت: بايد امام (ره) را همانند انبيا و امامان و البته در سطحي نازل‌تر به مردم معرفي كنيم. فقيهي مانند امام (ره) وقتي بر مسند حكومت قرار مي‌گيرد اين‌گونه با جامعه سخن مي‌گويد كه من در كنار شما و در تمام نيازهاي زندگي شما پاسخگو هستم.

وي با بيان اين‌كه امام (ره) علاوه بر مسائل و نيازهاي معمول جامعه، به نيازهاي سياسي مردم نيز پاسخ مي‌گفت، يادآور شد: وقتي امام (ره) را به عنوان يك پيشوا، رهبر و حاكم به طور آسان و بدون هيچ مانعي در خانه‌هاي مردم در نيازهاي آنها و همه‌ي شئون مردم ساري و جاري كرديم آن‌وقت مي‌توانيم شخصيت و راه ايشان را به آساني براي مردم تبيين كنيم.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) تاكيد كرد: هيچ نيازي نيست كه ما براي تبيين شخصيت امام (ره) از الفاظي كه براي مردم ناشناخته است، استفاده كنيم؛ به طوري كه هضم و تحمل آن براي جامعه مشكل باشد؛ همان‌طور كه براي تبيين شخصيت پيامبر نيز بايد چنين كنيم. بايد بدانيم كه پيامبر با مردم با خشونت برخورد نمي‌كرد . اگر شخصيت پيامبر را به عنوان شخصي كه خشونت داشت و كسي نمي‌توانست به ايشان نزديك شد، معرفي كنيم، شأن پيامبر را حفظ نكرده‌ايم.

انصاري يادآور شد: در زمان حيات امام (ره) چه كسي مشكلي از اين نظر داشت كه با امام (ره) ملاقات كند؟ كدام گروه سياسي مشكل داشت كه مسائل خود را به امام (ره) منتقل كند؟ چه كسي واهمه‌اي از اين داشت كه مسائل مختلف كشور را براي امام (ره) بازگو سازد؟ هزاران سند، نامه، پيام، مسائل گفته و ناگفته و مسائل نوشته و نانوشته داريم مبني بر اين‌كه افراد بدون هيچ ترس و واهمه‌اي به امام (ره) مراجعه مي‌كردند كه يا هدف و مكتب امام (ره) را درك مي‌كردند و يا آن را درك نمي‌كردند و توجيه نمي‌شدند ولي مسائل خود را بيان مي‌كردند.

وي با بيان اين‌كه اين تسهيل شايسته براي تبيين شخصيت امام (ره)، رسالت رسانه‌ها و هنرمندان ما است، اظهار كرد: امام (ره) سهل و آسان بود و بسيار راحت با جامعه برخورد مي‌كرد. امام (ره) مهربان‌تر از پدر، برادر و رفيق براي مردم بود و درد جامعه را به خوبي درك مي‌كرد. اين تصوير زيبايي از امام (ره) است، نه اين‌كه اگر كسي راجع به امام (ره) برداشت متفاوتي داشت به او بگوييم كافر است.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) ادامه داد: ما در دوران پيش از پيروزي انقلاب صحنه‌هاي حضور ميليون‌ها انسان را به عنوان پيروي از امام (ره) و مبارزه با طاغوت شاهد بوديم. اگر از آنها مي‌پرسيديم ولايت فقيه چيست مي‌گفتند نمي‌دانيم و حتي شايد در مورد بديهي‌ترين احكام الهي اطلاع درستي نداشتند، ولي جاذبه‌ي امام (ره) به گونه‌اي بود كه حتي فرد شراب‌خوار و يا انسان‌هايي كه تقيد ديني و درك درستي از اسلام نداشتند نيز آغوش خود را براي شناخت امام (ره) و جانبازي و فداكاري در راه امام (ره) باز كردند.

انصاري با بيان اين‌كه در دوران جنگ تحميلي نيز وضعيت به همين شكل بود، افزود: فكر نكنيد همه‌ي آنهايي كه به جبهه رفتند يا شهيد شدند احكام اسلام را مو به مو بلد بودند، بلكه در وجود آنها تلألويي از نور امام (ره) و مكتب علوي ايجاد شده بود كه فكر مي‌كردند امام (ره) غمخوارترين دوست و خدمتگزار است، نه حاكم.

به گزارش ايسنا، دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در ادامه‌ي نشست خبري خود گفت: من تاسف مي‌خورم و تعجب مي‌كنم از برخي مبلغين و كساني كه دل در گرو امام (ره) دارند، ولي فكر مي‌كردند هر مقدار كه امام (ره) و راه ايشان را سخت‌تر كنند و دروازه‌هاي وصول به شخصيت ايشان را بيشتر مسدود كنند به امام (ره) و انقلاب كمك كرده‌اند؛ در حالي كه اين يك اشتباه محض است.

انصاري با تاكيد بر اين‌كه جامعه‌ي ما برخلاف گذشته تحمل سختي‌ها را كمتر دارد، افزود: جوامع امروز راه‌هايي را كه ساده‌تر و به دور از پيچيدگي به مقصد مي‌رسند را بيشتر قبول مي‌كند.

وي با تاكيد بر اين‌كه راه امام (ره) يعني راه سهل و آسان، اظهار كرد: براي ماندگاري مكتب امام (ره) بايد تحكيم شايسته داشته باشيم. هر سال بايد آفت‌ها، مشكلات، موانع و دغدغه‌ها را بررسي كنيم و ببينيم چه مسائلي به انديشه، مكتب، راه و حكومت امام (ره) صدمه وارد مي‌كند و مغرور نباشيم. هيچ ساعتي را پيدا نمي‌كنيد كه امام (ره) در دوران زندگي‌اش غرور داشته باشد. البته ما در مقابل دشمن مغرور و شكست‌ناپذيريم و حتي آن لحظه‌اي كه به خاطر هدفمان در خاك و خون مي‌غلطيم باز هم به دشمن مي‌گوييم كه شكست با توست.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) افزود: نبايد كسي بگويد ما قدرت شكست‌ناپذيريم و يا فكر كند هيچ‌كس به او خدشه وارد نمي‌كند. يك سد هرچقدر هم كه بزرگ باشد وقتي كسي با سر سوزني آن را سوراخ كند به همان اندازه به تحكيم آن سد خلل وارد كرده است.

انصاري يادآور شد: يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هاي امام (ره) در جامعه، جلوگيري از تفرقه و اختلاف بود، آن هم اختلاف بين هواداران و پيروان امام (ره) و منازعه بر سر ديدگاه‌ها و برداشت‌ها تا جايي كه قدرت تحمل يكديگر را از دست بدهند. اين بزرگ‌ترين فاجعه است و البته بزرگ‌ترين درسي است كه بايد از امام (ره) بياموزيم كه اگر متحد بوديم پيروز خواهيم بود و اگر متفرق باشيم شكست مي‌خوريم.

وي با بيان اين‌كه هيچ قدرت، علم، اقتصاد، سياست و فرهنگي نمي‌تواند براي ثبات يك جامعه به اندازه‌ي اتحاد موثر باشد، افزود: اين به معني واعتصموا بحبل الله جميعا است و امروز حبل خدا در جامعه را حبل امام(ره) و ولايت مي‌دانيم. هركس آهنگ تفرقه را در هر شكلي، به هر صورتي و تحت هر عنواني كه باشد بنوازد، اين سد محكم اقتدار حاكميت امام (ره) و نظام را سوراخ كرده است.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با تاكيد بر اين‌كه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) بايد مراسم وحدت باشد، تصريح كرد: هر سال اين را گفته‌ام و هر سال اين را خواهم گفت كه بزرگ‌ترين هدف برگزاري مراسم امام (ره) ايجاد وحدت در جامعه حول محور امام (ره) است، ولي چرا برخي دوستان ما آگاهانه يا ناآگاهانه القائاتي را مطرح مي‌كنند كه جامعه را به سوالات و ابهاماتي سوق دهند؟

انصاري اضافه كرد: چه دليلي دارد كه در آستانه‌ي بزرگداشت امام (ره) يك سايت يا روزنامه به قول منابعي كه نمي‌دانيم چه هويتي دارند و كجا شكل گرفته‌اند بگويند فلان يادگار امام (ره) بنا دارد كه در انتخابات رياست جمهوري شركت كند؟ اين حرف‌ها، القائات و فضاسازي‌ها در جامعه‌اي كه بالنده و تربيت‌يافته‌ي مكتب امام (ره) است براي چيست؟

وي افزود: متاسفانه در روزهاي گذشته در يكي از سايت‌ها يا روزنامه‌هايي كه اتفاقا سعي مي‌كند انتساب خود به نظام را بيشتر برجسته سازد گفته شده است كه برخي درصدد هستند در روز 14 خرداد فلان شخصيت سياسي سخنراني كند. مگر اين ستاد اطلاعيه نمي‌دهد و سخنگو ندارد؟ مگر ما از اعلام برنامه‌هاي خود يا اعلام اسامي سخنرانان واهمه‌اي داريم؟ اينها بي‌مهري است و شايسته‌ي مراسم امام (ره) نيست و خدا مي‌داند كه خانواده، ياران و بنده كه خدمتگزار ايشان هستم هيچ هدفي در برگزاري اين مراسم سخت و پرمسووليت نداريم جز اين‌كه پيوندهاي عاطفي اين ملت را محكم‌تر كنيم و جامعه را از تفرقه‌ها دور سازيم.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با بيان اين‌كه متاسفانه يك عده ناجوانمردانه مي‌خواهند كساني را كه در اين صحنه زحمت مي‌كشند به سياسي‌كاري محكوم كنند، گفت: از دستگاه‌هاي امنيتي، وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي قضايي كشور مي‌خواهم كه اظهارنظرها و القائاتي را كه بعضا در برخي مطبوعات و سايت‌ها مطرح مي‌شود رصد كنند؛ چرا كه ما مي‌خواهيم در 14 خرداد يك مراسم باشكوه، آرام و بي‌نظير برگزار كنيم.

انصاري، هرگونه اختلال در مراسم سالگرد امام (ره) و حركت‌هاي خودسرانه در اين رابطه را مصداق ارتكاب جرم دانست و تاكيد كرد: هرگونه القائي كه طيفي را وادار به واكنش و گروهي را وادار به حركت‌هاي خودسرانه كند جرم است و دستگاه‌هاي حاكميتي بايد چنين مراسمي را امن كنند. به كوري چشم دشمنان اسلام و انقلاب و كساني كه نمي‌خواهند در اين كشور وحدت حاكم باشد، امسال يك مراسم باشكوه و آرام را برگزار خواهيم كرد.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در ادامه‌ي اين نشست خبري به برنامه‌هاي مراسم 14 خرداد امسال اشاره كرد و گفت: مراسم 14 خرداد امسال در سراسر كشور و در تهران با محوريت مراسم حرم امام (ره) از ساعت 9 صبح آغاز مي‌شود.

انصاري افزود: اين مراسم با قرائت قرآن و انجام مراسم عزاداري و مداحي ادامه پيدا مي‌كند و پس از آن سخنراني فرزند يادگار امام (ره)، حجت‌الاسلام والمسلمين حاج حسن خميني را شاهد خواهيم بود.

وي خاطرنشان كرد: به رسم هر سال سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين حسن خميني را قبل از سخنراني مقام معظم رهبري قرار داده‌ايم. البته اختيار اين سخنراني و تصميم درباره‌ي آن به عهده‌ي خود ايشان است ولي طبق روال گذشته، يكي از اهل بيت امام (ره) و شاخص چهره‌هاي بيت امام (ره) پيش از مقام معظم رهبري، سخن خواهند گفت. پس از آن نيز همه‌ي جمعيت حاضر به همراه صدها خبرنگار داخلي و خارجي به بيانات رهبر فرزانه‌ي انقلاب اسلامي گوش جان مي‌سپارند.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) ادامه داد: به دليل برخي مشكلات موجود در ساخت و ساز حرم، برنامه‌هاي شب‌هاي حرم به استثناي شب 14 خرداد منتفي خواهد بود و به احتمال زياد شب 14 خرداد از سخنراني يكي از مسوولان بلندپايه‌ي كشور بهره‌مند خواهيم شد.

انصاري با اشاره به فعاليت‌هاي كميته‌هاي مختلف ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) اظهار كرد: در كميته‌ي اجرايي اين ستاد تقريبا همه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي كشور و بسياري از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مرتبط عضويت دارند. نماينده‌ي ويژه‌ي رييس‌جمهور يعني آقاي مهندس نجار نيز در اين كميته حضور دارند. خوشبختانه همه‌ي نيازهاي ستاد ما تا امروز تامين شده است و همه‌ي دستگاه‌هاي كشور پاي اين مراسم آماده هستند. هم‌چنين امروز يكي از بازوان توانمند اين ستاد، سازمان بسيج مستضعفين است كه با همه‌ي توان خود در كنار مراسم هستند.

وي در ادامه اظهار كرد: امسال حداقل 5/1 ميليون نفر جمعيت رسمي ثبت نام شده براي مراسم 14 خرداد در حرم حضور خواهند داشت كه از اين ميزان، 750 هزار نفر از 29 استان كشور و 750 هزار نفر ديگر از استان‌هاي تهران، البرز و برخي شهرهاي همجوار خواهند بود. امسال هم‌چنين 300 نفر از شخصيت‌هاي فرهنگي، سياسي و علمي جهان در اين مراسم حضور خواهند داشت و شخصيت‌هاي برجسته‌ي انقلابي به‌ويژه از برخي كشورهاي منطقه نيز در اين مراسم حاضر خواهند بود.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با بيان اين‌كه ظرفيت حضور 110 شبكه‌ي داخلي و خارجي براي اين مراسم وجود دارد، افزود: همه‌ي امكانات نظام و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي مختلف براي برگزاري شايسته‌ي مراسم 14 خرداد امسال آماده است. كميته‌ي امنيت و ترافيك با مسووليت وزارت كشور و حضور 10 ارگان مرتبط و نيز كميته‌هاي فرهنگي اين ستاد در حال انجام فعاليت‌هاي مختلفي هستند و دستاورد مهم كار ما در اين مناسبت، دستاورد فرهنگي خواهد بود و به مردم منطقه اين پيام را خواهيم رساند كه حمايت‌هاي خود از شما را دريغ نخواهيم كرد. ما به مردم منطقه آفرين مي‌گوييم و دست همه‌ي مبارزاني كه براي عزت، آزادي و سرافرازي اسلام مبارزه مي‌كنند را به گرمي مي‌فشاريم.

در ادامه‌ي اين نشست، يكي از خبرنگاران به حوادث پيش آمده در مراسم 14 خرداد سال گذشته و قطع سخنراني فرزند يادگار امام (ره) توسط عده‌اي اشاره كرد كه انصاري در پاسخ گفت: با تعاملي كه با دستگاه‌هاي مرتبط و موظف داشتيم و جلسات كاري و هماهنگي‌هاي انجام شده، بناي ما بر اين است كه اين مراسم يك مراسم آرام، منضبط و در شأن امام (ره) باشد و اميدواريم همگي مراقبت كنيم تا همان‌طوري كه مردم و رهبري انتظار دارند و شايسته‌ي تجليل از بيت امام (ره) است برگزار شود.

وي در برابر اصرار يكي ديگر از خبرنگاران براي پرداختن به حوادث مراسم سال گذشته و نيز نامه‌ي منتشر شده از سوي انصاري در اين رابطه گفت: اجازه مي‌خواهم به مسائل سال گذشته نپردازيم و به انجام وظايف دستگاه‌هايي كه وظيفه‌ي آنها ايجاد نظم، امنيت و آرامش براي اين مراسم است اميدوار باشيم. ما آمده‌ايم كه پيام وحدت بدهيم. پس خواهش مي‌كنم كاري به بحث‌ها و يا نامه‌ي سال گذشته نداشته باشيد.

در ادامه، يكي از خبرنگاران اين پرسش را مطرح كرد كه آيا سخنراني رييس‌جمهور در برنامه‌ي امسال گنجانده شده است يا خير؟ كه انصاري پاسخ داد: روال مراسم هر سال اين بود كه يادگار امام (ره) يا فرزند يادگار امام (ره) و مقام معظم رهبري سخنراني كنند و تنها سال گذشته بود كه رييس‌جمهور در اين مراسم سخنراني كرد. علت اين امر نيز به اين خاطر بود كه نيروهاي امنيتي اعلام كردند كه مراسم داخل حرم مشكل دارد. در نتيجه از برگزاري مراسم شب‌هاي حرم صرف‌نظر كرديم و فقط براي اين‌كه به جايگاه رياست جمهوري اداي احترام كرده باشيم، ساعات مراسم اصلي را طولاني‌تر كرديم و استثنائا غير از سخنراني مقام معظم رهبري و يادگاران امام (ره)، رييس‌جمهور نيز سخنراني كردند.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) ادامه داد: نام رييس‌جمهور و ساير مسوولان قواي ما در برنامه و ليست كاري ما وجود دارد و كارت‌هاي دعوت رسمي بسياري براي مسوولان نظام در نظر گرفته‌ايم. بخشي كه مربوط به فراهم كردن بستر لازم و دعوت از رييس‌جمهور و شخصيت‌ها است در اختيار ماست كه آماده كرده‌ايم و رايزني‌هاي ما براي دعوت انجام شده است و منتظر پاسخ مسوولان هستيم كه اگر پاسخ مثبت باشد، بهره‌مند خواهيم بود و اگر منفي باشد، بهتر است كه ما از طريق اين ستاد و آن هم پيش از اعلام آمادگي اين مسوولان چيزي را اعلام نكنيم.

وي با بيان اين‌كه هيچ تغييري در روال گذشته‌ي برنامه‌هاي ما ايجاد نشده است، خاطرنشان كرد: روال هر ساله‌ي مراسم 14 خرداد بدين صورت بوده كه غير از سخنراني مقام معظم رهبري و يكي از يادگاران حضرت امام (ره) هيچ برنامه‌ي سخنراني ديگري نخواهيم داشت، ولي ممكن است شب 14 خرداد برنامه‌هايي داشته باشيم.

انصاري در پايان اظهار كرد: دوستان ما امسال گفته‌اند كه به لحاظ مباحث امنيتي، برنامه‌هاي شب‌هاي حرم را فشرده‌تر كنيم و بر همين اساس اجماع جلسه‌ي ستادي ما اين است كه اگر به مراسم شب 14 خرداد بسته كنيم و پس از آن به استقبال مراسم روز 14 خرداد برويم بهتر است كه البته در صورت نهايي شدن مراسم و مشخص شدن جزييات آن، اخبار آن را اعلام خواهيم كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها