کد خبر: ۱۲۹۰۳۵
زمان انتشار: ۰۲:۰۲     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک کاندیدای احتمالی ریاست جمهور دلایل نیامدن خاتمی به صحنه انتخابات را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد شریعتمداری در جمع مردم یاسوج در محل سالن شهید ایزدپناه تربیت معلم این شهر با بیان اینکه کار اجرایی را از کمیته استقبال از امام در خیابان ایران آغاز کردم، اظهار داشت: در حوزه اجرا به مدت هشت سال در وزارت بازرگانی مشغول به خدمت بودم و در بسیاری از مجامع مهم اقتصادی حضور فعال داشته‌ام.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری از عمده دلایل حضور خود در انتخابات به عنوان کاندیدا را دغدغه‌اش برای رفع مشکلات اقتصادی کنونی عنوان کرد و گفت: در حوزه سیاسی هم دغدغه‌های زیادی دارم و معتقدم که می‌توانیم با زبان بهتری در عرصه دیپلماسی خارجی اهداف خود را اجرایی کنیم.

وی، ضرورت ایجاد همدلی و تقویت نظام را از دیگر دلایل آمدن خود به این عرصه دانست و ابراز داشت: برای مشورت نزد مراجع تقلید و علمای بزرگ از جمله آیت‌الله مهدوی کنی، هاشمی رفسنجانی، حسینی‌بوشهری و بسیاری از بزرگان دیگر رفتم و با ارائه پاره‌ای از رئوس برنامه‌های خود از آن‌ها کسب اجازه کردم.

شریعتمداری به برخی از مشکلات کنونی کشور اشاره کرد و یادآور شد: افزایش نقدینگی، گران شدن دلار از هزار به سه هزار تومان، افزایش بیکاری، کاهش نرخ رشد اقتصادی کشور به نرخ 4.2 درصد با توجه به پنج برابر شدن درآمدهای نفتی همه و همه مشکلاتی است که انسان را وادار به حضور در عرصه می‌کند.

وزیر بازرگانی دوره اصلاحات در بخش دیگری از این برنامه که با پرسش و پاسخ نیز همراه بود در پاسخ به سئوالی که آیا خاتمی بالاخره خواهد آمد یا نه، تصریح کرد: با خاتمی ارتباط نزدیکی دارم و به صراحت گفته که نمی‌خواهم احیاناً مهر عدم صلاحیت بر پیشانی رئیس‌جمهوری که دو دوره از مردم رأی گرفته، بنشیند.

وی گفت: خاتمی می‌گوید:« از این هم می‌ترسم که اگر در صورت آمدن رد صلاحیت شوم به دنبال آن برخوردی پیش بیاید و با این کار خود نظام را به زحمت بیندازم و به همین خاطر اگر فعالیت سیاسی نکنم در جایی دیگر کار مطالعاتی انجام خواهم داد» که البته این سخنان را به صورت دقیق‌تر هم از ایشان شنیده‌ام.

شریعتمداری در همین زمینه گفت: البته ممکن است که خاتمی از فرمایشات رهبری در نوروز امسال مبنی بر اینکه همه با سلایق مختلف بیایند، استنباط دیگری داشته باشند و در صحنه حضور پیدا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها