کد خبر: ۱۲۸۷۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخست وزیر مغرب در کنگره سراسری حزب عدالت و توسعه مغرب در واکنش به انتقادات جریان‌های معارض درباره بی اختیار بودن دولت تاکید کرد که دست از حمایت پادشاه برنمی‌دارد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالاله بنکران»، نخست وزیر مغرب شنبه شب در پنجمین کنگره حزب عدالت و توسعه مغرب که ائتلاف حاکم بر این کشور را رهبری می کند گفت: ما مسئولیت کامل خود را برعهده می‌گیریم و از مبارزه با مفسدان دست بر نمی‌داریم.

نخست وزیر مغرب در حالی این سخنان را بیان می کند که دولتش در معرض انتقادات از سوی جریان های مختلف بر سر اداره امور و تقسیم قدرت با پادشاه است.

در این کنگره سراسری بیش از 10 هزار تن از اعضای حزب و همچنین نمایندگان انجمن های جوانان ملی و عربی و شخصیت های حزبی و سیاسی و از جمله نمایندگان معارض پارلمان حضور داشتند.

بنکران ادامه داد: هر بار سلاحی به روی دولت و برنامه اصلاح طلبانه آن کشیده می شود.

وی بدون اشاره به نام هیچ طرفی گفت: ما مغربی ها خود انتخاب کرده ایم که از پادشاه حمایت کنیم و از عهد و پیمان خود نمی گذریم و راه را برای سلطه گران بر مغرب باز نمی کنیم اگر چه آنها می خواهند باز قدرت را به دست بگیرند.

جماعت عدالت و احسان مغرب اخیرا دولت کنونی را دست بسته و بی اختیار خواند و گفت قدرت مغرب در دست پادشاه است و حرف اول و آخر را پادشاه می‌زند.

تصمیم دولت مغرب در کاهش بودجه سرمایه گذاری عمومی به کم تر از یک سوم نیز مورد انتقاد معارضان و رسانه ها قرار گرفته است اما وزیر دارایی مغرب می گوید که این امر بر اقتصاد تاثیر منفی نمی گذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها