به گزارش 598 به نقل از «سراج24»،
چند روز پیش شرکت سامسونگ در ایمیلی به کاربران دستگاههای تلفن همراه این
شرکت اعلام کرد که تا 22 می 2013 فرصت دارند که از خدمات برنامه های
کاربردی سامسونگ استفاده کنند و پس از آن این خدمات برای کاربران ایرانی
غیرقابل استفاده میشود.
شنیدهها حاکی از آن است که سامسونگ بر اثر فشار تحریمهای غرب تحت تاثیر
قرار گرفته و تصمیم دارد از ارائه این خدمات در راستای تحریمها به
ایرانیان خودداری کند.
رئیس کمیته واردات اتاق ایران در گفتگو با «
سراج24»،
درباره تصمیم شرکت سامسونگ در محدودیت ارائه خدمات نرمافزاری،گفت: شرکت
نماینده خدمات پس از فروش شرکت سام سرویس است و این شرکت متعهد است درباره
فروش خدمات پس از فروش هماهنگیهای لازم را انجام دهد
مجیدرضا حریری افزود: گفته می شود شرکت سامسونگ براساس اشکالات تکنیکال
قادر به ارایه خدمات نرم افزاری به خریداران ایرانی نخواهد بود .
حریری عنوان کرد: بوی محدودیت از چنین رفتاری می آید و کالاهای دیگری از
برندهای دیگر نیز بوده اند که خدمات خود را با محدودیت مواجه کرده اند و
متاسفانه اقدامی هم برای این رفع محدودیت ها صورت نگرفته است .
رییس کمیته واردات اتاق ایران خاطرنشان کرد: بسیاری از کمپانی های نیز تحت
تاثیر تحریم حتی فروش کالا به ایران را متوقف کرده اند و به نظر میرسد
تنها راهکار این است که شرکت ها و نمایندگی های فروش سامسونگ در صورت عدم
ارایه خدمات پس از فروش توسط این شرکت همانند آنچه که در سراسر جهان ارایه
میشود، از واردات خودداری شود .
به گزارش «
سراج24»، متن کامل ایمیل ارسالی سامسونگ به کاربران به شرح زیر میباشد؛
اطلاعیه عمومی
کاربر محترم
بدینوسیله به آگاهی می رساند که از تاریخ {22 می، 2013} خدمات برنامه های
کاربردی سامسونگ به جهت برخی موانع حقوقی موقتاً متوقف خواهد شد.
پیشنهاد می گردد تا پیش از تاریخ مذکور برنامه های کاربردی گوشی سامسونگ
خود را بروزرسانی نمایید، در غیر اینصورت پس از آن تاریخ، بروزرسانی برنامه
ها امکان پذیر نخواهد بود.
این اطلاعیه، به موجب ماده 2 -10 شرایط استفاده از برنامه های کاربردی
سامسونگ برای خریداران و ماده 2-23 شرایط و ضوابط خدمات سامسونگ، یک
اخطاریه قبلی در خصوص توقف خدمات برنامه های کاربردی تلقی می گردد.
پوزش ما را از بابت وضع پیش آمده بپذیرید.