کد خبر: ۱۲۸۶۴۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیت‌الله مصباح یزدی:
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مردم بازوی قوی اداره اجتماع در نظام اسلامی هستند گفت: در بینش دینی اسلام هم این مهم در نظر گرفته شده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی از وجود نیروهای انسانی کم نظیری در حوزه‌های علم و فرهنگ برخوردار است که این امر در طول تاریخ کمتر سابقه داشته است.

وی افزود: نخستین ویژگی بارز این نیروهای کم نظیر، انگیزه الهی آنها برای خدمت‌رسانی به مردم است؛ هرچند استثنائاتی در این میان وجود دارد اما جریان غالب همین است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه رقابت میان مسئولان و مدیران نظام هم برای ریاضت کشیدن و خدمت‌رسانی است گفت: مسئولان نظام اسلامی عاشق خدمت و نه تشنه قدرت هستند و اصل هم همین است.

وی ادامه داد: در کشورهای غربی به فرهنگ اهمیت داده می‌شود اما این امر را در کنار اقتصاد به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه در نظر می‌گیرند این در حالی است که در جمهوری اسلامی فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی و اسلامی در اولویت قرار دارد زیرا مردم ما برای اقتصاد و مادیات انقلاب نکردند.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر انجام پژوهش به منظور تطبیق نظر اسلام با مشارکت مردم در اداره امور جامعه گفت: فرهنگی که از پیش از انقلاب در ایران وجود داشته هنوز در میان اقشار مختلف دیده می‌شود به این ترتیب که مردم خود را در نقطه مقابل دولت می‌بینند و سعی می‌کنند از مواردی چون پرداخت مالیات فرار کنند در حالیکه امام خمینی(ره) همواره می‌فرمودند اطاعت از دولت اسلامی وظیفه شرعی است و امروز رسانه‌ها باید چنین فرهنگی را در میان جامعه ترویج کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم بازوی قوی اداره اجتماع در نظام اسلامی هستند عنوان داشت: در بینش دینی اسلام هم این مهم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سفری که به مالزی داشتم مشاهده کردم نمادهای اسلامی در همه شهرها به ویژه در پایتخت این کشور دیده می‌شوند و بزرگ‌ترین ساختمان هم مربوط به وزارت حج است و این در حالی است که فقط 52 درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند؛ این کار خوب باید در جمهوری اسلامی هم مورد توجه قرار گیرد و نمادهای اسلامی در همه شهرها به چشم بیایند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به نمایان بودن کلیساها در شهرهای اروپایی عنوان داشت: با این حال اینگونه نمادسازی‌ها در کشور ما دیده نمی‌شود؛ در گذشته حرم حضرت معصومه(س) از چند کیلومتری قم دیده می‌شد اما امروز این امر در حال محو شدن است در حالی که فرهنگ اسلامی باید در لایه‌های مختلف اجتماع نهادینه شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در یکی از دیدارهای رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران ایشان از سجده کردن قهرمانان در میادین ورزشی تقدیر کرده بودند؛ این کار زمانی از سوی ورزشکاران صورت می‌گیرد که دین و مذهب در اعماق وجودشان نهادینه شده باشد و این همان فرهنگی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود گفت: در این بین سازمان‌ها و نهادی دولتی و رسمی کشور وظیفه بیشتری دارند و باید در مسیر پاسداری از ارزش‌های دینی بکوشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها