کد خبر: ۱۲۸۵۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
دکتر عطاردی، استاد بازداشتی دانشگاه شریف در امریکا در بدو ورود به کشور و در جمع خبرنگاران با ابراز خوشحالی از بازگشت به وطن، گفت: اگر آمریکا 10 بار دیگر هم من را بگیرد، به فعالیت‌های علمی خود ادامه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمجتبی عطاردی که امروز پس از 16 ماه حبس خانگی در آمریکا در میان استقبال جامعه دانشگاهی و خانواده و همچنین اصحاب رسانه وارد کشور شد، طی سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران تخصص خود را طراحی مدارهای مجتمع ماکرو الکترونیک عنوان کرد و گفت: بنده در دانشگاه علاوه بر تدریس، هم طراحی می‌کنم و هم درس می‌خوانم. تقریبا 30 سال است که به آمریکا رفت و آمد دارم؛ 12 سال برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا آنجا بودم و چند سالی نیز در آنجا کار کردم و پس از آنکه به ایران بازگشتم، مرتب به آنجا رفت و آمد داشتم، تا از نظر علمی خود را به روز نگه دارم.

این استاد بازداشتی ایرانی در آمریکا در خصوص سفر اخیر خود که به 16 ماه حبس خانگی در آمریکا منجر شد، گفت: بنده برای شرکت در کنفرانسی در حوزه مدارهای حالت جامد به این کشور سفر کرده‌ بودم و همچنین قرار بود ملاقاتی با استاد قبلی خود داشته باشم، اما چون در فرودگاه دستگیر شدم، فرصتی برای ملاقات با استادم هم فراهم نشد.

عطاردی در ادامه در خصوص نحوه رفتار آمریکایی‌ها تصریح کرد: صرف‌نظر از هنگام دستگیری و ورودم به زندان، آنها چون متوجه شدند که چه کسی را دستگیر کرده بودند، سعی می‌کردند حفظ ظاهر کنند.

وی در عین حال در خصوص واکنش جامعه علمی آمریکا به این مساله نیز اظهار کرد: آنها بسیار ناراحت بودند و این رفتار را یک نوع شرمساری برای آمریکا می‌دانستند.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف در خصوص نحوه دفاع خود در دادگاه هم با بیان اینکه این موضوع مفصل است و باید در این زمینه توضیح کامل داده شود، به ذکر توضیح کوتاهی پرداخت و گفت: قاضی دادگاه زمانی که اسناد را خواند و مدارک را دید، گفت بسیار منحصر به فرد است و عنوان کرد من خودم از این مدارک خیلی چیز یاد گرفتم، چرا که مدارک بسیار دقیق و هوشمندانه تهیه شده است.

عطاردی، تخصص خود را طراحی مدارهای مجتمع عنوان کرد و گفت: بنده به فعالیت خود مثل گذشته ادامه خواهم داد، چرا که کار نکردن برای من مثل مرگ است و اگر آمریکا 10 بار دیگر هم من را بگیرد، همین کار را ادامه خواهم داد.

وی همچنین در خصوص ممنوع بودن ورود وی به آمریکا تا 10 سال آینده نیز گفت: این موضوع شایعه است و چنین موضوعی مطرح نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها