کد خبر: ۱۲۸۰۰۲
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
تویوتا برای بقا در سگمنت خودروهای ارزان و بدون امکانات در چین مجبور به طراحی مجدد دو مدل ویوس و یاریس شده است.
به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از رویترز، تغییر دو مدل ویوس و یاریس و مناسب سازی آن برای بازار چین برای  تویوتا حکم مرگ و زندگی در سگمنت خودروهای ارزان و بدون امکانات را دارد.
خودروهای ویوس و یاریس که برای بازار ایالات متحده، اروپا و ژاپن طراحی شده و امکانات آن بر اساس نیازهای این کشورها تعبیه شده، در آن بازارها نسبتاً خوب عمل کرده و اهداف شرکت تویوتا را برآورده کرده اند. اما هیروجی اونیشی رئیس عملیات تویوتا در چین می گوید تویوتا در چین به قدر کافی پیشرفت نکرده است. تنش بر سر مناقشات ارضی بین چین و ژاپن لطمه ای به تویوتا زده است که حداقل یک سال وقت لازم است که این خودروساز بتواند جبران کند و به وضع عادی برگردد.
این دو خودرو تا پایان سال بدون آن که نامشان عوض شود، چهره ای جدید و مناسب با نیازهای بازار چین پیدا خواهند کرد. خودروی ویوس فعلی که از سال 2002 وارد بازار چین شد 89 هزار و 500 یوان (معادل 14 هزار و 500 دلار آمریکا) قیمت دارد و یاریس که 6 سال بعد وارد بازار چین شد 87 هزار یوان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که درآمد متوسط سالانه برای بسیاری از مردم چین بین 50 تا 60 هزار یوان است. با این که درآمد مردم چین به حدی رسیده که این خودروها را خریداری کنند اما تأثیری بر افزایش فروش این دو خودرو نگذاشته است.
با این که تویوتا برنامه ریزی کرده بود در سال 2010 بیش از یک میلیون خودرو در چین به فروش برساند امابه این هدفگذاری نرسید. اکنون نیز اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2015 به رقم 1.8 میلیون دستگاه در بازار چین دست پیدا کند.  این در حالی است که فروش تویوتا در چین در سال 2012 به 840 هزار خودرو رسیده و  مؤسسه تحقیقاتی IHS در دیترویت پیش بینی کرده است که حتی تا سال 2015 هم تویوتا به رقم یک میلیون دستگاه در چین نخواهد رسید.
جنرال موتورز خودروی Sails خود را با قیمت 56 هزار یوان در چین عرضه کرده و در سال 2012 از این خودرو 218 هزار دستگاه فروخته است. به بیان دیگر جنرال موتورز به طور متوسط ماهانه 18 هزار دستگاه و یاریس 1250 دستگاه و ویوس 730 دستگاه در بازار چین به فروش رفته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها