کد خبر: ۱۲۷۹۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
شماری از مردم مصر در مقابل ساختمان سفارت بحرين در قاهره برای اعلام همبستگی با مردم این کشور و اعتراض به جنایات رژیم آل خلیفه و دخالت نظامی رژیم سعودی در امور داخلی بحرین تجمع کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، تجمع کنندگان مصری ، رژیم عربستان را به همدستی با آل خلیفه در سرکوب و کشتار مردم بحرین متهم کردند.

مردم مصر تاکید کردند: برخلاف تبلیغات و ادعاهای واهی رژیم بحرین، در این کشور رویارویی طایفه ای وجود ندارد و مردم تنها با شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز بر مطالبات قانونی خود تاکید می کنند.

تجمع کنندگان در مقابل سفارت بحرین در قاهره از سازمان هاي بين المللي و حقوقي خواستند تا در حمايت از مردم مظلوم بحرين به وظايف انساني و قانونی خود عمل کنند.

در همین حال، یک عضو پارلمان مصر گفت که مردم این کشور اقدامات برخی دولت های عربی بویژه عربستان سعودی و امارات برای جلوگیری از محاکمه " حسنی مبارک" دیکتاتور مصر را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

"صبحی صالح" تاکید کرد: برخی کشورها نباید به خود اجازه دهند با اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی و چانه زنی ، کرامت مصر را برای نجات یک دیکتاتور مخدوش کنند.

وی با بیان اینکه "مصر کشوری ثروتمند و با مردمی بزرگ است"، گفت که، این مردم 30 سال طعم تلخ ظلم و فساد رژیم دیکتاتوری سابق را چشیده اند و هرگز به رهایی او از چنگال عدالت رضایت نخواهند داد.

این عضو پارلمان مصر خطاب به کشورهای عربی که قصد دخالت در امور داخلی کشورش را دارند، افزود: مصر بزرگتر و عزيزتر از آن است که بر خلاف منافع مردمش از کشوری درخواست کمک کند.

صالح تصریح کرد: برخی رهبران کشورهای عربی که کشورشان در آستانه انقلابی مردمی قرار دارد و انتظارتکرار انقلاب مصر را می کشند، تلاش می کنند با جلوگیری از محاکمه مبارک به حیات سیاسی خود ادامه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها