کد خبر: ۱۲۷۹۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در مسکو اعلام کرد که کشورش با اعمال فشارهای برخی برای تبدیل دولت مشروع سوریه به یک بخش نامشروع مخالف است.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران زعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در دیدار با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اعلام کرد: دولت سوریه از یک سو به مبارزه با تروریسم می‌پردازد و از سوی دیگر خواهان مذاکره با مخالفان است.

عمران زعبی خاطرنشان کرد: سوریه در جهت اجرای برنامه‌های سیاسی برای حل و فصل بحران عمل می‌کند و در همین راستا کمیته‌ای از سوی کابینه سوریه که موظف به اجرای این برنامه‌هاست، با گروه‌های سیاسی گوناگون در سوریه دیدارهایی برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: ما با هیات‌هایی دیدار و از عقایدشان در مورد مذاکره با مخالفان سوال کردیم، همه آنها هم گفتند که اولین مساله مهم آن است که مذاکرات آغاز شود تا در چارچوب آن بررسی تمامی امور صورت بگیرد اما افراد تندرو خواهان مذاکره نیستند.

زعبی اعلام داشت: مردم سوریه به دولت، مردم و رهبران روسی اطمینان دارند و خواهان تحکیم و تقویت همکاری با روسیه در مرحله بازسازی سوریه بعد از برون رفت از بحران هستند.

وی با اشاره به اقدامات خصمانه کشورهای غربی، عربی و منطقه علیه سوریه اعلام کرد: افراد مسلح و همچنین تروریست‌ها از طریق این کشورها وارد سوریه می‌شوند تا علیه مردم سوریه دست به جنایت بزنند و نفت و محصولات کشاورزی این کشور را به غارت ببرند و کارخانه‌های سوریه را از کار بیندازد و آنها را به ترکیه انتقال دهند.

در همین راستا، بوگدانف تصریح کرد که کشورش با روش‌ها و اعمال فشارهایی که برای تبدیل دولت مشروع در سوریه به یک بخش غیرمشروع انجام می‌شود، مخالف است.

بوگدانف خاطرنشان کرد: مسکو با اعطای کرسی دولت سوریه در اتحادیه عرب به یک بخش غیرمشروع و تلاش برای تکرار این اقدام در سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل و این قبیل اقدامات بی‌نتیجه مخالف است.

وی در ادامه افزود: معاهده ژنو که در 30 ژوئن 2012 تدوین شد، همچنان سنگ بنای مناسبی برای آغاز حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران سوریه به شمار می‌آید.

زعبی و بوگدانف همچنین نسبت به ربوده شدن دو اسقف در حلب اظهار نگرانی کرده و خواهان آزادی آنها شدند.

اخیرا وزارت خارجه روسیه در بیانیه رسمی اعلام کرد که زعبی و بوگدانف نظرات خود را در خصوص داده‌های پایان هر چه سریعتر ناآرامی‌ها و آغاز روند سیاسی در سوریه بر اساس معاهده ژنو مطرح کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها