کد خبر: ۱۲۷۹۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) اعلام کرد شرکت آلماني «گُل کنترل» را براي ارائه فناروي خط دروازه در رقابت هاي امسال جام کنفدراسيون ها در برزيل انتخاب کرده است.
فيفا در بيانيه اي اعلام کرد شرکت «گل کنترل» آلمان - که از چهارده دوربين با سرعت تصوير برداري بالا در اطراف زمين براي رصد توپ در محوطه جريمه و خط دروازه استفاده خواهد کرد - براي ارائه اين فناوري در جام کنفدراسيون ها در برزيل انتخاب شده است. اين شرکت پس از حضور در روند مناقصه با سه رقيب ديگر توانست حق توليد و ارائه اين فناوري را در جام کنفدراسيون ها از آن خود کند.

جام کنفدراسيون ها که از پانزدهم تا سي ام ژوئن برگزار مي شود، دومين رقابت معتبر از ديدگاه فيفا است که در آن از فناوري خط دروازه استفاده مي شود. پارسال در رقابت جام باشگاههاي جهان در ژاپن نيز از فناوري خط دروازه استفاده شد.

فيفا اعلام کرد: « در صورتي که عملکرد سامانه فناوري خط دروازه شرکت «گل کنترل» در رقابت هاي امسال جام کنفدراسيون ها مورد تاييد فيفا باشد، اين شرکت فناوري خط دروازه را براي رقابت هاي جام جهاني برزيل در سال آينده نيز فراهم خواهد کرد.»

فيفا اعلام کرد هر چهار شرکت از جمله شرکت هاوک آي (چشم شاهين) انگليس که هم اکنون اين فناوري را در رقابت هاي تنيس و کريکت ارائه مي کند، شرايط فني مورد نظر فيفا را کسب کرده اند، اما تصميم گيري فيفا بر اساس معيارهاي مربوط به رقابت هاي جام کنفدارسيون ها در برزيل اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، استفاده از اين فناوري هنوز بايد در هر يک از ورزشگاه هايي که ميزبان اين رقابت هاست آزمايش شود.مسئولان اين رقابت ها نيز بر اساس همان روندي که در رقابت هاي جام باشگاههاي جهان اجرا شد، بر نحوه عملکرد اين فناوري نظارت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها