به گزارش
سرویس سیاسی پایگاه 598، در روزهای ابتدایی امسال محمد باقر قالیباف در جمع مسئولان ستادهای انتخاباتی در استانهای خراسان شمالی،
رضوی و جنوبی در تحلیل سخنان رهبر انقلاب در روز اول فروردین در مشهد مقدس اظهار داشت: " بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری
باید نقاط قوت دولتهای قبل را با عنوان تجربه الگو قرار داده و ضعفهای
آنان را به نقطه قوت تبدیل کنیم."
اما گویی این روزها حمله به نقاط قوت دولت نهم و دهم توسط کاندیداهای جریان
اصولگرا به امتیازی تبدیل گشته که یکی پس از دیگری با نقد یکی از
راهبردهای گفتمان انقلاب اسلامی سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر را دارند.
دکتر قالیباف چند روز بعد در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با نفی سخنان 9
فروردین خود در تقویت و حفط نقاط قوت دولت نهم و دهم با حمله به مواضع
محمود احمدی نژاد در خصوص هولوکاست بیان می دارد: "قضیه هولوکاست ما را به
کجا رساند؟ ما هیچ
گاه با یهود مخالف نبودیم، یک دین است؛ آنجایی که ما مخالفت کردیم با
صهیونیست ها بوده است. ما 30 سال حامی اصلی آرمان فلسطین بوده ایم ولی به
واسطه هوشمندی امام و رهبری کسی نتوانست ما را متهم به ضد یهود بودن
بکند. ولی یکباره بدون توجه به نتایج و پیامدها بحث هولوکاست مطرح می
شود. این چه نفعی برای انقلاب و فلسطینی ها داشت. ببنید وقتی ما آن زمان به
اسم آرمان گرایی؛ موضوع هولوکاست را مطرح کردیم و آن جنجال ایجاد شد."
در ابتدا لازم است که نگاه
امتیازات دولت نهم و دهم در عرصه سیاست خارجی در کلام رهبری کرد که lمی توان آن را معیاری مناسب برای سنجش گفتمانی کاندیداهای مدعی اصولگرایی و گفتمان امام و رهبری دانست. رهبر معظم انقلاب این نقاط قوت را این گونه ترسیم می فرمایند:
«1-
استكبارستيزى - كه معناى
ويژهى انقلابى خودش را دارد - در اين دولت تشخص و تميّز پيدا كرد. معناى
استكبارستيزى دشمنى كردن با دولتهاى دنيا نيست، معنايش دشمنى كردن با
استكبار است.
2- مسئلهى اعادهى عزت ملى و ترك
انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زيادهطلبى سياستهاى ديگران
و ترك شرمندگى در مقابل غرب و غربزدگى را هم انسان در اين دولت احساس
مىكند؛ عزت ملى و استقلال حقيقى و معنوى از اينجا حاصل ميشود. استقلال به
اين نيست كه انسان شعار استقلال بدهد يا حتى مثلاً در زمينههاى اقتصادى هم
به يك رشد بالايى دست پيدا كند؛ نه، استقلال اين است كه يك ملت به هويت
خود و به عزت خود معتقد و براى او اهميت قائل باشد، براى حفظ او تلاش و كار
كند و در مقابل متعرضين و مستهزئين، شرمندهى اظهارات و جايگاه خود نباشد.
3-
يك وقت هست كه زورگويان بينالمللى مىآيند و ميگويند كه آقا شما فلان كار
را كردهايد و ما رفع و رجوع مىكنيم و نه واللَّه، نه باللَّه...؛ ولى يك
وقت هست كه تهاجمش، تهاجم زورگويانه است؛ بهترين دفاع در چنين مواقعى هجوم
است. زورگويان بينالمللى، نقاط ضعف زيادى دارند، ...خب، نقاط ضعفشان، با
حالت تهاجمى و با حالت طلبگارى، گفته و بيان بشود.
4- ما
امروز
در مقابلهى با استكبار، در سياست خارجى زبانمان زبانِ طلبگارى، عزت،
اقتدار معنوى و اقتدار ملى است؛ آن وقت بعضى بيايند همين را به عنوان
نقطهى ضعف وانمود كنند كه نه آقا! شما كارى كردهايد كه فلان دولتها از
شما خوششان نيايد. خب، معلوم است كه خوششان نمىآيد. فلان دولتها آن
وقتى خوششان مىآيد كه انسان تملق آنها را بگويد و حرفهاى آنها را به
عنوان حرفهاى برتر ذكر بكند؛ خودش را كوچك كند و از حرفهاى خودش و حرفهاى
انقلاب عقبنشينى كند؛ آن وقت آنها خيلى خوششان مىآيد! انتقاد خوب است،
تخريب بد است؛ انتقاد خدمت است، تخريب خيانت است؛ نه خيانت به دولت، بلكه
خيانت به نظام و خيانت به كشور است. نبايد تخريب بكنند، انتقاد بكنند.»(
87/6/2
-دیدار با دولت)
با یک بررسی اجمالی در
سخنان رهبری و استفاده مکرر ایشان از طرح مساله هولوکاست حتی میتوان ایشان
را جدی ترین مطرح کننده و پشتیبان این گفتمان در فضای سیاست خارجی قلمداد
کرد.
ایشان در
کنفرانس حمایت از فلسطین
در تهران با اشاره به زیر سوال رفتن مبنای اصلی مشروعیت رژیم صهیونیستی و
در تردید قرار گرفتن ماجرای هولوکاست اظهار کردند: «صهيونيستها فلسطين را به بهانه هولوكاست غصب كردند اما عدم تحمل رسانه های
غربی و صهيونيستی و دولتهای حامی اسرائيل در برابر طرح سؤال و تحقيق درباره
هولوكاست نشان می دهد كه مسئله مشروعيت آنان با گذشت زمان متزلزل تر و
بغرنجتر و پرسش افكار عمومی جهان از دليل پيدايش اين رژيم جدّيتر شده است.»
امام خامنه ای در
دانشگاه علوم دريايى امام خمينى نوشهر با اشاره به استیصال غرب در مواجهه با بحث هولوکاست بیان می فرمایند: امروز در بسيارى از كشورهاى غربى كسى جرأت ندارد كه واقعه
ى مجهول
الحال هولوكاست را زير سؤال ببرد. آن طورى كه اطّلاع دادند به ما، در آمريكا اگر كسانى با تكيه به مبانى روانشناسى و جامعه
شناسى بخواهند بر عليه همجنس
بازى چيزى بنويسند و منتشر كنند، قادر نخواهند بود، جلويشان گرفته ميشود! اينها چطور ملتزم به آزادى بيانند؟
ایشان همچنین در سال ۸۷ در
سخنان آغازین سال در حرم رضوی
تاکید کردند: «اسم حقوق بشر را میآورند که ما پایبند حقوق بشریم! این
حقوق بشر است؟ در مقابل آن کسی که هولوکاست را مورد سؤال قرار بدهد، همه
بسیج میشوند ـ دادگاههاشان، دولتهاشان، روزنامههاشان ـ اما در مقابل
اهانت به نبی مکرم اسلام، نه فقط اعتراض نمیکنند، بلکه همصدایی هم
میکنند! این حقوق بشر است؟»