کد خبر: ۱۲۷۵۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
پلیس کانادا تایید کرده دو مرد را که قصد داشتند یک قطار مسافربری را از خط خارج کنند، دستگیر کرده‌ است. بنا به اظهارات آنها این دو تن وابسته به القاعده بوده و قصدشان انجام یک عملیات تروریستی بوده است.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ گفته می‌شود که "شهیب الصغیر" ۳۰ ساله، ساکن مونترال و "رائد جاسر" ۳۵ ساله، ساکن تورنتو، برای انجام حمله به یک قطار مسافربری "وایا ریل" در ناحیه تورنتو برنامه ریزی می‌کردند.

انتظار می‌رود که این دو نفر امروز (سه شنبه) برای بررسی قرار وثیقه در دادگاهی در تورنتو حاضر شوند. اتهامات آن‌ها شامل توطئه برای حمله و توطئه در همکاری با یک گروه تروریستی برای قتل افراد است.

به گزارش بی.بی.سی، پلیس سواره سلطنتی کانادا در یک کنفرانس خبری گفت که مظنونان از حمایت عناصر القاعده برخوردار بودند و هیچ نشانه‌ای از اینکه این حملات با حمایت یک دولت انجام شده باشد وجود ندارد.

پلیس می‌گوید که این دو نفر شهروند کانادا نیستند. تابعیت متهمان هنوز روشن نیست.

جنیفر استرکان، رئیس پلیس می‌گوید که دو مظنون رفت و آمد قطار‌ها را در اطراف تورنتو زیر نظر گرفته بودند و خط قطار مشخصی را برای حمله مد نظر داشتند. او نگفت که کدام خط مورد نظر متهمان بوده است.

این مقام پلیس گفت: ما این اتهام را مطرح می‌کنیم که این دو نفر گام‌هایی برداشتند و اقداماتی کرده بودند تا یک حمله تروریستی انجام بدهند.

به گفته او، این حمله "قریب الوقوع" نبوده است.

شبکه سی بی‌سی کانادا نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش می‌دهد که دو متهم از بیش از یک سال پیش تحت نظر ماموران امنیتی قرار داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها