کد خبر: ۱۲۷۲۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر با انتقاد از رویکرد دولت میانمار در حمایت از مسلمانان، دولت را به جنایت علیه بشریت متهم کرد.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با متهم کردن دولت میانمار به اعمال جنایت علیه بشریت، نشست آتی مقامات اتحادیه اروپا در لغو تحریمها علیه میانمار را عجولانه دانست.

«فیل رابرتسون» معاون بخش آسیای دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد تلویحی از امکان لغو عجولانه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت میانمار گفت:« از دیدگاه ما گامهای اتحادیه اروپا بیش از اندازه سریع است که جای تاسف دارد. این اقدام می‌تواند به کاهش نفوذ اتحادیه اروپا بر دولت میانمار منجر شود. چرا که کشورهای عضو اتحادیه در حال کنار گذاشتن همان فشارهایی هستند که موجب پیشرفتهای فعلی حقوق بشری شده‌اند.»

در جریان درگیری های سال گذشته حداقل ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و 12 هزار نفر دیگر از خانه و کاشانه خود آواره شدند. برغم وعده های «تین‌سین» رئیس‌جمهوری این کشور، هنوز عاملان این فجایع مجازات نشده اند و این در حالیست که طبق گزارش دیده بان حقوق بشر ملی گرایان افراطی «راخین» و برخی مقامات ارشد بودایی، در پس حملات هماهنگ به مناطق مسلمان نشین بوده‌اند.

پیش از این سازمان حقوق بشری خواستار اقدام سریع و قاطع دولت میانمار در پایان دادن حملات علیه اقلیت مسلمان این کشور شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها