کد خبر: ۱۲۷۱۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
با وجود تغییر ۳ مدیرعامل و ۴ سرمربی در یک فصل، باز هم نماینده شهر نفت‌خیز نتوانست در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بماند و به لیگ دسته اول سقوط کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، لیگ برتر فوتبال با حضور 18 تیم از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد.

نفت آبادان نماینده پرهوادار استان خوزستان، کار خود را در لیگ دوازدهم با مدیرعاملی علی حکمت و سرمربیگری کاستای پرتغالی آغاز کرد.

کاستا از همان ابتدا نسبت به یارگیری صورت گرفته از سوی باشگاه اعتراض داشت.

او بعد از سفری که به کشورش داشت، در مصاحبه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و صراحتا گفت که تعدادی از نفرات جذب شده مورد نظر او نبوده‌اند و حتی مثال زده بود که او مهاجم می‌خواسته اما به جایش گلر جذب کرده‌اند.

تیمی که کاستا معتقد بود ایده‌آل او نیست و باشگاه در پست‌های مورد نظرش بازیکن نگرفته، استارت خوبی در رقابت‌ها نزد.

همین نتایج بد باعث شد که ابتدا علی حکمت در راس باشگاه جای خود را به خلیل صالحی بدهد، فردی که پیش از این سابقه مدیرعاملی باشگاه برق شیراز را داشت.حضور صالحی در باشگاه با واکنش‌های متفاوتی همراه بود.

حضور او در کنار موافقان، مخالفانی هم داشت و همین نوعی دودستگی در باشگاه ایجاد کرد که حتی به بازیکنان هم کشیده شد.

همین دودستگی در کنار استارت بد نفت، رفته‌رفته کار را به جایی رساند که کاستا هم از تیم کنار گذاشته شد.

بعد از کاستا، هموطنش کاسیمیرو مسئولیت فنی تیم را به عهده گرفت.

پیرمرد پرتغالی هم که یادآور روزهای خوبی هم برای نفتی‌ها بود و این تیم را از لیگ یک به لیگ برتر آورده بود و از این رو محبوبیت خاصی در بین آبادانی‌ها داشت، نتوانست با این تیم نتایج خوبی در مسابقات بگیرد و این تغییر هم دوام چندانی نداشت و کاسیمیرو هم رفت تا این‌بار هدایت برزیل ایران به یک سرمربی بومی سپرده شود.

انتخاب علی فیروزی برخلاف کاسیمیرو از همان ابتدا با واکنش شدید هواداران همراه شد.

خیلی‌ها از او انتقاد می‌کردند و انتخابش را برای نفت آبادان اشتباه می‌دانستند، دیداری نبود که فیروزی مخاطب فحش‌ها و شعارهای تند هواداران تیمش قرار نگیرد و این انتقادها کار را به جایی رساند که او بعد از انتقاد یکی از هواداران بعد از شکست،‌ در هواپیما سکته کرد و مدتی خانه‌نشین شد.

در همین روزها، نسبت به بازنشسته بودن خلیل صالحی جوی در آبادان به راه افتاد که درنهایت وی مجبور شد جای خود را به ناصر گودرزی بدهد. مدیری که سابقه مدیریت بر این باشگاه را در کارنامه داشت.

حضور گودرزی هم نتوانست کمکی به وضعیت اسفناک نفت کند. حتی بازیکنان جدید جذب شده در نیم فصل هم نتوانستند دست نفت را بگیرند.

در این وضعیت شایعاتی به گوش رسید. خبرهایی مبنی بر اینکه مدیریت باشگاه در حال مذاکره با چند مربی برای جایگزینی علی فیروزی است.  

وقتی گودرزی به باشگاه آمد، با چند مربی برای جایگزینی فیروزی صحبت کرد، اتفاقی که واکنش شدید این مربی را به همراه داشت و وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «عده‌ای از داخل باشگاه نمی‌گذارند  کار کنم و در حالی‌که هنوز از این تیم نرفته‌ام با مربیان دیگر برای این پست صحبت می‌کنند.»

مصاحبه‌ای که به مذاق مدیرعامل جدید خوش نیامد و شبانه حکم به برکناری او داد و سعید سلامت را به جایش انتخاب کرد.

در واقع سکته پایان کار این مربی سیه‌چرده نبود اما تداوم نتایج بد نفت و این مصاحبه بود که وی را از کار برکنار کرد.

بار دیگر تغییری در تیم ایجاد شد اما نتیجه لازم به دست نیامد و در نهایت پرونده تیم محبوب آبادانی‌ها با قطعی شدن سقوطش به لیگ یک، بسته شد.

در واقع تغییر سه مدیرعامل و چهار سرمربی در یک فصل باز هم برای نگه‌داشتن تیم در جدول لیگ کافی نبود.

این در حالی است که با توجه به نفت‌خیز بودن آبادان، بودجه نسبتا مناسبی هم در اختیار این تیم قرار گرفته و از همه مهم‌تر، نفت از شانس و یا شاید بهتر باشد بگوییم نعمت هوادار برخوردار است که خیلی تیم‌ها از آن بی‌بهره‌اند.

* خلیل صالحی حقایق سقوط را خواهد گفت

در همین ارتباط چندی پیش خلیل صالحی دومین مدیرعامل این فصل نفت آبادان، در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشت، در مورد ناکامی‌های این تیم گفت: «بهتر است کسانیکه از ابتدای فصل در تیم باقی مانده‌اند در این باره نظر بدهند. من 45-46 سال تجربه خود را معامله کردم و به آبادان رفتم. از ابتدای فصل با من صحبت می‌کردند و من هم اعلام کردم که باید درابتدا که هنوز بازیکن و مربی انتخاب نشده، مدیر برنامه‌ریزی کند اما متاسفانه از ابتدای فصل شرایط و تماس‌ها وجود داشت. پس از پایان هفته دهم که تیم قعرنشین بود دوستان اصرار کردند و بعد از یک‌ماه متوجه شدم که نمی‌توان کار کرد. همان زمان استعفای خود را دادم اما مجددا اعلام کردند که شرایط خوب خواهد شد و قول مساعد دادند که همه چیز بهتر می‌شود اما اینگونه نشد.»

وی که تاکید کرده در پایان فصل حقایقی را در مورد تیم فاش خواهد کرد، ادامه داده است:‌ «با وجود حضور افرادی که 2 روز در ورزش پیدا شده‌اند و سن و سال آنها قد نمی‌دهد که تجربه‌ای داشته باشند اجازه نمی‌دهم که تمام گذشته من زیر سوال برود. من گذشته خود را ساده به دست نیاورده‌ام که بخواهم ساده از دست بدهم.»

صالحی همچنین دلیل برکناری‌اش که بازنشستگی بوده را بهانه دانسته و گفته که از 18 تیم لیگ برتری، مدیرعامل 10 باشگاه بازنشسته هستند و این حرف زمانی مطرح می‌شود که بخواهند کسی را حذف کنند.

 

* گودرزی: عدم ثبات مدیریتی سقوط را در پی داشت/ برکناری حکمت و کاسیمیرو اشتباه بود

آخرین مدیرعامل باشگاه نفت آبادان که هم‌اکنون نیز در راس این تیم است، در این گزارش مخاطب‌مان قرار گرفت.

ناصر گودرزی با اشاره به صحبت‌هایی که از سوی کاستا در ابتدای فصل در مورد عدم جذب بازیکنان مورد نظرش مطرح شده، به خبرنگار ورزشی فارس گفت: پیش از اینکه دوباره به مجموعه صنعت‌نفت ملحق شوم، اعتقادم این بود که عدم ثبات مدیریتی باعث شد تیم به این وضعیت دچار شود. یعنی اعتقادم این است که تیم از همان ابتدا مشکلاتی داشت که همه به عدم ثبات مدیریتی بازمی‌گردد. مدیریت در ابتدای فصل با تفکری سرمربی‌اش را انتخاب کرد. کاستا فصل قبلش هم در این تیم بود و من اصلا این حرف‌ها را قبول ندارم که می‌گویند او گفته تیم با نظر او بسته نشده است. این‌ها حرف‌هایی است که از قول او در گوشه و کنار مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: این تیم سال گذشته در لیگ، دهم شد و سال قبلش هم نهم، سال گذشته که صباباتری آسیایی شد، اختلافش با نفت آبادان چهار امتیاز بود و این نشان می‌دهد که در گذشته عملکرد خوبی داشتیم. تیم با نظر کاستا بسته شد. مستنداتی هم در باشگاه هست که این را ثابت می‌کند. اما اختلافاتی که از همان ابتدای فصل در سطح بالای باشگاه وجود داشت باعث شد مدیرعامل وقت ‌(علی حکمت) برکنار شود در حالیکه مشکل تیم او نبود بلکه چیزهای دیگر بود. مدیر جدید با تفکرات خاص خودش کاستا را کنار گذاشت و آلفردو کاسیمیرو را آوردند و باز هم تیم نتیجه نگرفت و در نیم فصل که هیئت مدیره به طور کامل تغییر کرد و من هم به عضویت هیئت مدیره جدید درآمدم. بازیکنانی با نظر سرمربی جدید جذب شدند اما بعد از بازی با تیم‌های پرسپولیس،‌ ملوان، فجر، نفت تهران و تراکتورسازی، آلفردو هم با نظر مدیرعامل وقت (خلیل صالحی) عوض شد که من مخالف این نظر بودم چون می‌گفتم تیم نیم فصل را با نظر او بسته‌ایم و بهتر است اجازه دهیم لیگ را با کاسیمیرو به پایان برسانیم. این‌ها همه مشکلات روحی و روانی در تیم ایجاد کرد و حاشیه‌ها را نتوانستیم جمع کنیم و تمام این اتفاقات بار مالی بر تیم ایجاد کرد و درآخر هم فقط نارضایتی ماند.

 

 

گودرزی خاطرنشان کرد: بعد از این تغییر هم تیم با فیروزی باز هم خوب کار نکرد و در 8 بازی 5 باخت، 2 تساوی و یک برد داشتیم و عملا با شکست برابر داماش و سایپا سقوط‌مان محرز شد. می‌خواستند با تغییر نتیجه بگیریم و از سقوط فرار کنیم که این اتفاق نیفتاد و این نشان می‌دهد که در تحلیل‌های‌مان اشتباه کردیم. نظر این است که اگر از همان ابتدا حکمت می‌ماند خیلی بهتر بود چون نهایتا می‌خواست همین اتفاقی که اکنون رخ داده، رخ دهد. ما سه مدیرعامل و چهار سرمربی عوض کردیم و باز هم جز سقوط چیزی عایدمان نشد، اگر حکمت مانده بود حداقل این بود که این همه آدم خراب نشده بودند!

 

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان با ابراز امیدواری نسبت به 18 تیمی ماندن لیگ برتر، گفت: با توجه به نامه 15 تیم لیگ برتری به هیئت رئیسه سازمان لیگ برای 18 تیمی ماندن مسابقات، امیدوارم این اتفاق رخ دهد. شاید از این تصمیم نفت آبادان سود چندانی نبرد اما ضربه کاهش تیم‌ها به کل فوتبال ایران وارد می‌شود و ما سرمایه‌های‌مان را به دست خودمان از بین برده‌ایم. تیم‌هایی چون پیکان، نفت آبادان و ذوب‌آهن در رشته‌هایی غیر از فوتبال هم تیم‌داری می‌کنند و اگر تیم فوتبال‌شان به لیگ یک برود امکانات و بودجه‌شان هم کمتر خواهد شد و این برای تیم‌داری در دیگر رشته‌ها آنها را دچار مشکل می‌کند.

 

وی در خاتمه تصریح کرد: امیدوارم که با برنامه‌ریزی اصولی و همچنین با ثبات مدیریتی در لیگ فصل آینده شرکت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها