کد خبر: ۱۲۷۱۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
به دنبال موافقت دولت عبری با توافقنامه "آسمان باز"، رئیس اتحادیه کارکنان یهودی "هستدروت" از اعتصاب کاری سراسری فرودگاه بن گوریون طی فردا (سه‌شنبه) خبر داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع در قدس اشغالی گزارش دادند، پس از اتخاذ تصمیم مذکور از سوی دولت عبری، 20 مورد پرواز هوایی و بلیت‌های رزرو شده صدها مسافر لغو شد و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی برای ممانعت از بروز ناآرامی در داخل فرودگاه بن گوریون در آنجا حاضر شدند.

این در حالی است که روز یکشنبه ده‌ها تن از کارکنان شرکت هواپیمایی العال در اعتراض به امضای توافقنامه "آسمان باز" در مقابل محل برگزاری جلسه دولت عبری تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان که لاستیک‌های خودروها را آتش زده بودند، فریاد می‌زدند "ما خواستار رعایت عدالت در پروازهای هوایی هستیم".

در ادامه این تظاهرات درگیری‌های شدیدی میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی درگرفت که به بازداشت هشت تن از تظاهرکنندگان انجامید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، شرکت‌های "العال"، "ارکیع" و "یسرائیر" در اعتراض به تصمیم دولت عبری برای امضای توافقنامه "آسمان باز" با اتحادیه اروپا که هدف از آن افزایش رقابت در زمینه پروازهای هوایی از "اسرائیل" به خارج و یا بالعکس اعلام شده است، از ساعت پنج صبح روز یکشنبه دست به اعتصاب کاری زده بودند.

در همین راستا، فرودگاه بین‌المللی بن گورین هفت پرواز خارجی خود را لغو کرده و موعد نزدیک به 20 پرواز دیگر را هم به جلو کشید تا قبل از آغاز زمان اعتصاب انجام شوند که این مساله باعث شلوغی این فرودگاه شد.

"عوفر عینی" رئیس هستدروت از نتانیاهو خواست که از تصمیم خود عقب‌نشینی کند و "تصمیم تاریخی" ویرانگر درباره پروازهای هوایی اتخاذ نکند چرا که اجرای توافقنامه "آسمان باز" می‌تواند منجر به ورشکستگی کامل بخش هواپیمایی و نابودی منابع درآمدی هزاران خانواده صهیونیست شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها