کد خبر: ۱۲۶۷۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
نماینده مردم تهران در جمع همرزمان دوران دفاع مقدس خود در حسینیه شهدای دوکوهه به طور رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.
به گزارش 598، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در جمع همرزمان خود در حسینیه شهدای دو کوهه در میدان شهدای تهران به طور رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.


جبهه «حماسه‌سازان انقلاب اسلامی» روز شنبه با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری زاکانی در انتخابات یازدهم اعلام حمایت کرد.

جسارت حضور در صحنه‌های خطیر از ویژگی‌های خواص است

علیرضا زاکانی که شامگاه شنبه در حسینیه دوکوهه تهران سخن می گفت، اظهار داشت: افتخار می‌کنم در حسینیه دوکوهه که با نام قطعه‌ای از بهشت مزین شده و متعلق به عزیزانی است که صاحب تجربه 8 سال دفاع مقدس و حامل فرهنگ عاشورایی هستند، برای حضور در عرصه ریاست جمهوری اعلام آمادگی می کنم.

وی خاطر نشان کرد: امروز کشور شرایط بسیار حساسی را دنبال می‌کند و انقلاب اسلامی در میانه راه توان و پتانسیل صد چندانی دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که دشمنان انقلاب اسلامی دل در گروه تهدید انتخابات ما دارند، ما دل در گروه ایجاد فرصت و شرایط مطلوب برای انقلاب اسلامی داریم.

زاکانی با بیان اینکه امروز ما مسئولیت حرکت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی را داریم، افزود: حضرت امام (ره) در وصیت‌نامه خود فرمودند غایت حکومت اسلامی و وحدت در جهت رسیدن به این غایت، رمز بقا و پیروزی انقلاب اسلامی است.
 

وی با تاکید بر اینکه روزی برای حفظ انقلاب و کیان تمامیت ارضی کشور پا به عرصه دفاع مقدس گذاشتیم، ادامه داد: امروز باید با همه وجود در صحنه بایستیم و اهداف مدنظر امام و رهبری را محقق کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در میانه راه انقلاب اسلامی با کوله‌باری از تجربه و رغبت هستیم و مقام معظم رهبری در دیدار رزمندگان لشکر 27 فرمودند که خواص 3 ویژگی دارند.

زاکانی درباره این ویژگی ها توضیح داد: یکی از ویژگی های خواص داشتن فهم درست و بجا و دومین آن قدرت قیام و آخرین نیز جسارت برای حضور در صحنه‌هایی است که انقلاب به آن نیاز دارد.

وی تصریح کرد: ما که شهدا را دیدیم، می‌دانیم شهدا خواص زمان خودشان بودند.




این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رهبری در پیامی که سال 74 به تشکل‌های دانشجویی دادند، فرمودند که اگر انقلاب بتواند از این گردنه‌های سخت جهاد اکبر عبور کند، نقش بزرگی را توانسته ایفا نماید.

بر اساس ۲۴ ضرورت کاندیدا شدم

زاکانی با تاکید بر اینکه امروز ما در مقابل اسلام مسئولیم، اظهار داشت: ما در قبال ایران عزیزمان و همچنین جامعه بشریت نیز مسئولیم.

وی با بیان اینکه بنده برای حضور در صحنه انتخابات 24 ضرورت به ذهنم رسیده است، گفت: این 24 ضرورت با تأمل و مشورت و رهنمودهای خیرخواهانه و مطالبی که دوستان رزمنده 8 سال دفاع مقدس به بنده انعکاس داده‌اند، مدنظر قرار گرفته است.
 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ضرورتی که برای بنده مسجل بوده و هست، اینست که کشور و نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف و افق‌های عالی خود نیاز به نقش راه و نقطه عزیمتی دارد که نقطه آبشخور آن اسلام نابی باشد که تجلی آن در نگاه امام و رهبری به‌‌‌بار نشسته است.دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی را نمی‌توان با الگوهای غربی ساخت، تصریح کرد: این الگو را قبلا تجربه‌اش کرده‌ایم و نیاز به آزمودن دوباره آزموده نیست.

زاکانی ادامه داد: نگاه مدنظر ما گفتمان پیشرفت اسلامی و نقشه راه مبتنی بر اصول که زیرساخت‌های اساسی کشور در مورد فرهنگ رابه کار گیریم و برخلاف الگوی غربی که همه زیرساخت‌های مجامع خود را در اقتصاد می‌بیند، ما توجه ویژه به فرهنگ و تحول در حوزه فرهنگ داریم و به جامعه، انسان و عناصر موثر در خلقت متفاوت است.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه نگاه ما به جامعه، انسان و عناصر موثر در خلقت متفاوت است، گفت: حرکت ما برای ساختن ایران اسلامی مبتنی بر نقشه راه و الگویی است که آن الگو از اسلام ناب گرفته شده است البته در قانون اساسی توجه‌ای به اسلام ناب و نگاه اجتهادی و اجتهاد مستمر به عنوان بخش اساسی تاکید شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشکلات در حوزه اقتصاد را اولین مشکل پیش رو کشور دانست و گفت: با یک نقشه راه دینی ساختن ایران اسلامی و سرآمد قراردادن آن را می‌توان دنبال کرد.

آمده‌ام که بمانم/ جلیلی بیاید ائتلاف می‌کنیم

علیرضا زاکانی پس از اعلام کاندیداتوری خود در حسینیه دوکوهه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره شعار انتخاباتی دولت متبوعش اظهار داشت: شعار دولت خود را در مانیفست و مرامنامه‌ای که منتشر خواهد شد، اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آمده‌اید که بمانید یا به نفع آقای حداد عادل ‌یا جلیلی کنار می‌کشید؟، گفت: کسی برای رفتن نمی‌آید و در حال حاضر نیز یک نفر از این دو حضور دارند.

زاکانی تصریح کرد: بنده آمده‌ام تا با همان ویژگی‌هایی که گفتم بمانم و اگر دوستان گفتمانی هم باشند، سعی می‌کنم ائتلاف گفتمانی تشکیل دهم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به دیگر سؤال فارس که پرسید با توجه به قوت گرفتن حضور جلیلی در انتخابات آیا احتمال ائتلاف شما با وی وجود دارد، اظهار داشت: اگر آقای جلیلی در صحنه حضور یابند، معتقدم ما حتما ائتلاف می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کسی که ائتلاف می‌کند، نتیجه آن را به نظر مردم وا می‌گذارد.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر زمان فعال شدن ستادهای انتخاباتی‌اش گفت: از فردا ستادهای ما فعال می‌شوند و آماده‌سازی این ستادها را انجام می‌دهیم.

وی در عین حال در پایان متذکر شد که ظهور و بروز این ستادها در زمانی است که قانوناً می‌توان این کار را انجام داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها