کد خبر: ۱۲۶۶۳۱
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
سرمربی استقلال جام دوازدهم را از آن خود می داند و در تكاپوي ساختن تيمي يكدست‌تر براي فصل آتي است.

جام ورزشی؛ تازه‌ترين اظهارات امير قلعه‌نويي بايد به طور دقيق مورد ارزيابي قرار بگيرد و براي علاقه‌مندان به فوتبال به خصوص استقلال به خوبي شفاف‌سازي شود و به اين سوال كه چرا امير قلعه‌نويي در اين برهه اقدام چنين مصاحبه‌اي كرده پاسخ داده بشود.


در لابلاي حرف‌هاي امير قلعه‌نويي جملاتي مي‌بينيم كه در تعيين استراتژي آتي‌اش در فصل بعد بسيار اثرگذار خواهد بود. او از كلماتي استفاده مي‌كند كه نشان دهنده حسابرسي دقيق به وضعيت فني و غير فني بازيكنان پس از پايان اين فصل است.


اينطور كه پيدا است قلعه‌نويي قصد دارد با خاطيان تيمش برخورد كند و پاسخ ندانم كاري‌ها يا نافرماني‌هاي آنها را بعد از سوت پايان ليگ بدهد اما سوالي كه ذهن خيلي‌ها را در بر گرفته اين است كه چرا امير قلعه‌نويي در اين بازه زماني حساس و سرنوشت ساز به طور شفاف از تنبيه بازيكناني نظير صادقي، حاتمي و حتي برهاني در آينده پرده برداشته است؟


آيا قلعه‌نويي نمي‌داند كه اكنون برهه بسيار حساسي است و آرامش مي‌تواند نقش كليدي در قهرماني تيمش داشته باشد؟ قلعه‌نويي مربي بي تجربه‌اي نيست. او نظير چنين روزهايي را با تيم‌هاي گوناگون بارها و بارها ديده است. اتفاقا او تنها مربي است كه با احتساب فصل دوازدهم 8 فصل در كورس قهرماني بوده و از اين حيث صاحب بالاترين تجربه در فوتبال باشگاهي ايران است اما چرا قلعه‌نويي در اين مقطع شمشير را از رو براي خاطيان مي‌بندند و آنها را تهديد به حسابرسي مي‌كند، آيا اين بازي خطرناكي نيست؟


پاسخ اين سوال روشن است. قلعه‌نويي با اين كار مي‌خواهد به همه اعلام كند كه قبل از روشن شدن تكليف تيمش در ليگ از تنبيه يا جريمه خاطيان پرده برداشته تا مشخص بشود رتبه احتمالي استقلال تاثيري در تعيين خط مشي و سياست‌هاي كاري‌اش ندارد.


قلعه‌نويي منظور ديگري هم دارد. او به دنبال تفهيم اين موضوع براي مخاطبانش است كه پايبندي به اصولي كه خود براي خود تعريف كرده از كسب عناوين احتمالي برايش اولويت بيشتري دارد.


شايد اگر مربي ديگري جاي امير قلعه‌نويي بود هرگز ريسك چنين اظهارات و تصميم‌هايي را در مقطع كنوني به جان نمي‌خريد اما امير قلعه‌نويي بار ديگر تفاوت‌هاي خود را فارغ از هر نتيجه‌اي كه در ليگ دوازدهم رقم مي‌خورد به استحضار مي‌رساند. از طرفي قلعه‌نويي با اين مصاحبه به دنبال نشان دادن روح بزرگ خود نيز در حيطه كاري است.


امير مي‌خواهد با زبان بي زباني اعلام كند كه جام دوازدهم هم مال او است و اكنون بيش از آنكه به قواعد بازي در روزهاي پاياني و قطعي كردن رتبه نخست استقلال فكر و تمركز كند در تكاپوي ساختن تيمي يكدست‌تر براي فصل آتي است تا ديگر مصائبي كه در اين فصل متحمل شد را ديگر تجربه نكند.


قلعه‌نويي در فصل دوازدهم به دليل تغييرات فراواني كه در تيمش ايجاد شد ناچار به ساختن دو تيم شد. تركيب استقلال نيم‌فصل اول با نيم‌فصل دوم را خوب در ذهن مرور كنيد تا تفاوت دستگيرتان بشود. در اين وضعيت بغرنج او بارها به دليل محروميت و يا مصدوميت‌هاي ناشي از بي احتياطي بازيكنان كليدي‌اش را در اختيار نداشت كه كار هماهنگي استقلال بسيار هم دشوار‌تر شد. شايد او حق داشته باشد كه اينگونه به سوي خاطيان حمله كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها