کد خبر: ۱۲۶۵۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
هزاران تن از مردم اردن با برگزاری تظاهرات در شماری از استان‌های این کشور، ضمن محکوم کردن حملات نیروهای امنیتی به مخالفان در استان اربد، شتاب در روند "اصلاحات واقعی" در کشورشان را خواستار شدند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اخبار الیوم، مردم اردن در اعتراض به حملات نیروهای امنیتی به مخالفان دولت در استان اربد، تظاهرات گسترده‌ای را در امان، پایتخت این کشور و چند استان دیگر برگزار کردند.

در این تظاهرات که به دعوت جنبش‌های اسلامی، جنبش‌های جوانان و فعالان سیاسی اردن در استان‌های اربد، الزرقاء، الکرک، الطفیله، معان و العقبة برگزار شد، خواهان رای اعتماد ندادن به دولت عبدالله النسور، نخست وزیر اردن شدند.

تظاهرکنندگان همچنین تسریع در روند اصلاحات در اردن و مبارزه با فساد و عاملان فساد در کشورشان را خواستار شدند.

در این تظاهرات که تحت عنوان "بیهودگی کافی است" برگزار شد، جمعی از جوانان وابسته به اخوان المسلمین اردن با بستن سربندهای قرمز رنگ و تشکیل صف‌های طولانی، حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگانی که جمعه گذشته در استان اربد تجمع کرده بودند را به شدت محکوم کردند.

در این تظاهرات، مخالفان به سردادن شعارهایی از دولت اردن و عملکرد آن در زمینه‌های مختلف از جمله کمبودهای اقتصادی به شدت انتقاد کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها