کد خبر: ۱۲۶۴۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
تعدادی از سیاستمداران عراقی تاکید کردند با توجه به برگزاری انتخابات شوراها و کشته شدن 14 نامزد انتخابات، انفجارهای اخیر در بسیاری از شهرهای عراق اقدامی کاملاً سیاسی و هدف آن از بین بردن اعتماد مردم به دولت عراق است.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، تعدادی از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی عراقی تاکید کردند با توجه به وقوع انفجارهای اخیر در شهرهای مختلف عراق قبل و حین انتخابات، انفجارهای مزبور، اقدامی کاملا سیاسی است.

«سعد المطلبی» سیاستمدار عراقی و نامزد انتخابات از استان بغداد و از اعضای ائتلاف دولت قانون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: هدف از انفجارهای اخیر، محکوم کردن دولت است تا جایی که چه بسا برخی سیاستمداران، دولت را ناتوان نشان داده و اینگونه القا کنند که قادر نیست از حمله جنایتکاران به مردم جلوگیری کند.

وی احتمال داد چه بسا همان افرادی که انگشت اتهام خود را به سمت دولت نشانه رفته اند در اقدامات تروریستی دست داشته باشند زیرا هدف از انفجارهای اخیر از بین بردن اعتماد مردم به دولت عراق است.

المطلبی تاکید کرد: شهروندان عراقی به خوبی می‌دانند که دشمنان عراق خیرخواه آنان نبوده و در تلاشند زمینه جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند.

برخی فراکسیون های سیاسی برای کشتار مردم دست به سلاح می برند

وی فراکسیون‌های سیاسی را که احتمال دارد در انتخابات ناکام بمانند و نیز آن دسته از فراکسیون هایی که بدنبال تقسیم عراق هستند، مسئول ادامه عملیات خشونت آمیز و تروریستی دانسته و گفت: این گروهها برای کشتار عراقی ها دست به سلاح می برند.

«احمد الشریفی» یک کارشناس راهبردی عراقی نیز در همین ارتباط به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: انفجارهای اخیر کاملًا سیاسی است زیرا فقط چند روز قبل از انتخابات و در زمان برگزاری انتخابات رخ داد و چه بسا واکنشی به میزان مشارکت گسترده نیروهای امنیتی در روند تامین امنیت انتخابات باشد زیرا مشارکت نیروهای امنیتی در این خصوص به مذاق برخی خوش نمی آید و آنان از همکاری بین بخش امنیتی و سیاسی ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: عاملان این اقدمات درصدد هستند با این کار دولت را به استعفا فراخوانند.

 القاعده در عراق به تکاپو افتاده است/14 نامزد انتخاباتی کشته شدند

«واثق الهاشمی» یکی دیگر از کارشناسان سیاسی عراقی در این باره گفت: وقوع چنین انفجارهایی قابل پیش بینی بود زیرا رویکردی کاملا سیاسی داشته و علاوه بر این القاعده نیز برای رسیدن به اهداف خود در عراق به تکاپو افتاده است.

وی احتمال داد که ناامنی ها در چند روز آینده نیز ادامه یابد و گفت: این اقدامات در واقع پیامی به صندوق های رای گیری است.

الهاشمی نهادهای امنیتی را به کوتاهی در مقابله با اقدامات تروریستی در مناطق مختلف عراق متهم کرده و گفت تاکنون 14نامزد انتخاباتی کشته شده و عده ای نیز مجروح شده اند و راه حل مقابله با این اقدامات این است که نهادهای مزبور، برنامه ها و اقدامات جدیدی را در پیش گرفته و فرماندهان امنیتی نیز تغییر کنند.

وی همچنین از عملکرد ضعیف نهادهای اطلاعاتی انتقاد کرد.

بیش از سیزده میلیون عراقی قرار است امروز برای انتخاب اعضای شوراهای استانی در دوازده استان از هجده استان عراق به پای صندوق های رای بروند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها