کد خبر: ۱۲۶۳۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر که با انقلاب مردمی این کشور سرنگون شد، حاضر شده است بخش‌هایی از اموال خود را به دولت بازگردانده و به مردم توضیح دهد که بسیاری از اقدامات وی ناشی از اطلاعات نادرست بوده است!
به گزارش جهان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل ازروزنامه مصری الشروق گزارش داد که حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر که باانقلاب مردمی این کشور سرنگون شد، حاضر شده است بخش‌هایی از اموال خود رابه دولت بازگردانده و به مردم توضیح دهد که بسیاری از اقدامات وی ناشی ازاطلاعات نادرست بوده است!وی همچنین قصد دارد که از مردم مصرعذرخواهی کرده و برای خود، همسر و دو پسرش تقاضای عفو کند اما تصمیم گرفتهاست که در این عذرخواهی مدعی شود که هر چه کرده، ناشی از اطلاعات غلط بوده است!
وی ضمن دادن این قول که حاضر است تمام دارایی‌های خود در مصر و حساب‌های بانکی‌اش را تحویل دولت دهد، تصمیم دارد به مردم مصر یادآوری کند که زمانی به عنوان یک سرباز از کشورش دفاع کرده است.حسنی مبارک که حتی در مرحله‌ای تا نامزد کردن پسرش، جمال، برای ریاست‌جمهوری مصر پیش رفته بود پس از قیام ۱۸ روزه مردم مصر و سرنگونی‌اش از قدرت مدتی را در شرم‌الشیخ سپری کرد و اکنون در یک بیمارستان تحت بازداشت به سر می‌برد. همسر و دو پسر مبارک نیز تحت بازداشت هستند.
دیکتاتور سابق مصر در طول ۳۰ سال دیکتاتوری خود ضمن لطمه زدن به منافع مردم مصر در حوزه‌های مختلف، خدمات گسترده‌ای را به رژیم صهیونیستی و منافع امپریالیسم در منطقه کرد و به متحد درجه یک دول غربی در شمال آفریقا و جهان عرب بدل شد. فساد مالی وی به حدی بود که میلیاردها دلار از اموال مردمی را از کشور خارج کرد و به نفع خویش و خانواده‌اش ثبت و ضبط کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها