کد خبر: ۱۲۶۲۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۳۰ فروردين ۱۳۹۲

به گزارش پایگاه 598 محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار کتاب سیمای سرافرازان اظهار کرد: این کتاب جلد نخست از آثار جدید آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است که در 29 گفتار تدوین شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نقش ایمان و کفر در سعادت، شقاوت و خسران انسان، شرایط عنایت خداوند به شیعیان و حفظ آنها از خطرها و ضرورت گسترش آموزه‌های اهل بیت(ع) در جامعه از جمله بخش‌های این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: عصمت، بازشناسی عرفان حقیقی از عرفان‌های کاذب، شیعیان واقعی، بازشناسی رابطه دین و اخلاق، جایگاه راستگویی و درست‌کرداری در معارف اسلام، ویژگی میانه‌روی در شیعیان واقعی، منش فروتنانه شیعیان واقعی، شکوه عبادت و بندگی نزد شیعیان واقعی و رضای شیعیان واقعی به قضای الهی از دیگر فصل‌های این کتاب است.

وی «راه رهایی از تباهی، فساد و مظاهر فرهنگ غرب»، «امام رضا(ع) و مدعیان تشیع»، «توصیفی دیگر از ویژگی‌های برجسته شیعیان واقعی» و «معرفت ناب و تکلیف‌مداری دو ویژگی مهم شیعه واقعی» را از دیگر فصل‌های این کتاب ذکر کرد.

روحانی یادآور شد: شیعه واقعی و شوق دیدار معبود، عظمت خداوند، شیعیان واقعی و مشاهده فراسوی دنیا، شیعیان واقعی و اندوه حرمان از دیدگاه معشوق، زهد و سلوک شیعیان واقعی، عبادت و آخرت‌طلبی شیعیان واقعی، بی‌اعتنایی شیعه واقعی به دنیا، برنامه شبانه شیعیان واقعی و برنامه روزانه شیعیان واقعی از دیگر مباحثی است که در این کتاب طرح بحث شده است.

این مسئول ابراز داشت: این کتاب بخشی از مباحث اخلاقی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است که در تربیت شیعیان واقعی و مؤمنان راستین ترسیم شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی متذکر شد: در هشت گفتار آغازین این کتاب چندین روایت بر مبنای ویژگی‌های مؤمنان(ع) و شیعیان واقعی بررسی شده و در گفتارهای بعدی بخش اول خطبه امیر مومنان(ع) در نهج‌البلاغه درباره ویژگی‌ها و نشانه‌های شیعیان واقعی و پرهیزگاران تبیین شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی این مباحث کلامی ارائه نمونه‌های عینی و الگوهای شایسته بندگی خداوند به جویندگان راه صلاح و رستگاری است.

روحانی با اشاره به نقش ایمان و کفر در سعادت، شقاوت و خسران انسان اذعان داشت: این بخش یکی از ضروری‌ترین آموزه‌های انسانی است که در این بخش سعادت حقیقی انسان در پرتو ایمان حاصل می‌شود.

کتاب سیمای سرافرازان توسط کریم سبحانی در 496 صفحه تدوین و نگارش شده و با قیمت 13 هزار و 500 تومان در تیراژ 2 هزار عدد به همت انتشارات موسسه امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها