کد خبر: ۱۲۶۱۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه آمریکا وجود پست‌های خالی فراوان در این وزارتخانه را به دلیل روند اداری طولانی در کاخ سفید دانست.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «فارین پالسی»، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کاخ سفید مقصر خالی ماندن پست‌های عالی مرتبه در وزارت خارجه است چون روند بررسی برای افراد پیشنهادی طولانی شده و تعیین افراد برای پست‌های باقی مانده باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

در جلسه استماع روز چهارشنبه در کمیته روابط خارجی کنگره، «اد رویس» رئیس این کمیته از وزیر امور خارجه خواست تا دلیل این موضوع را که وزارت امور خارجه آمریکا پس از 5 سال هنوز بازرس کل تمام وقت ندارد توضیح دهد

کری در پاسخ به این سوال گفت که کارهای باقی مانده تقصیر وی نیست بلکه جواب این سوال در انتهای خیابان 1600 پنسیلوانیا است، جایی که انتخاب افراد برای چندین پست به دلیل بوروکراسی اداری نهایی نشده است.

وی تاکید کرد: ما هم اکنون تلاش داریم تا چندین پست را از جمله بازرس کل را پر کنیم. اما بزرگترین چالشی که من یافتم این است که هم اکنون من در طرف دیگر دیوار قرار دارم و به صراحت می گویم که این مانع، روند بررسی است.

کری در این سخنان هیچ اشاره‌ای به دیگر پست‌هایی که هنوز بدون متولی باقی مانده‌اند، نکرد.

پست‌های وزارت خارجه که هم اکنون مسئول آنها مشخص نشده‌اند عبارتند از: معاون اداری وزیر، نماینده ویژه در امور افغانستان و پاکستان، نماینده ویژه در امور سودان، معاون وزیر در امور آفریقا، معاون وزیر در امور اروپا، معاون وزیر در امور آسیا، معاون وزیر در امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگران، معاون وزیر در امور قانونی، معاون وزیر در امور امنیت دیپلماتیک.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها