کد خبر: ۱۲۶۱۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
رئیس راه‌آهن قزاقستان از افتتاح خط آهن بین‏‌المللی ایران-ترکمنستان-قزاقستان با حضور سران 2 کشور آسیای مرکزی خبر داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، «عسکر مامین» رئیس سازمان راه آهن قزاقستان امروز ضمن تائید این خبر تصریح کرد که بخش قزاقستانی و ترکمنستانی از خط آهن قزاقستان- ترکمنستان- ایران ماه آینده میلادی در منطقه «اوزن» واقع در مرز 2 کشور با حضور سران کشورهای قزاقستان و ترکمنستان رسما افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از افتتاحی قسمت مذکور از خط آهن بین‏‌المللی جابه‌جایی کالا میان کشورهای قزاقستان و ترکمنستان آغاز خواهد شد.

این گزارش حاکیست که با راه‌‏اندازی فاز اول این خط آهن قرار است سالانه 3 الی 5 میلیون تن کالا و در فازهای بعدی نیز این میزان به سالانه 10 الی 12 میلیون تن محموله برسد.

طول خط راه آهن ایران–ترکمنستان–قزاقستان، حدود 910 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‌المللی معتقدند که با راه‌اندازی این خط، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل‌و نقل بین‌المللی کشورهای همسود تا خلیج فارس و اروپا کاسته می‌شود.

از سوی دیگر با احداث82 کیلومتر راه‌آهن، شبکه ریلی کشورمان از مرز اینچه برون (ناحیه اترک در شمال گرگان) به راه ‌آهن ترکمنستان و سپس قزاقستان متصل می‏‌شود.

موافقت‌نامه اولیه احداث این خط راه‌آهن، در اردیبهشت 1386 در شهر ترکمنباشی بین روسای جمهوری ترکمنستان و قزاقستان به امضا رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
فقط توروخدا مراقب باشید هرهفته یک قطار از ریل خارج نشه مثل راه آهن جنوب که دیگه اینجا با خارجی سر و کار دارید ازتون شکایت میکنند هااااااااااا.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها