کد خبر: ۱۲۵۸۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
گزارش‌های منتشر شده با استناد به اسناد بودجه آمریکا، از تصمیم پنتاگون برای تخصیص بودجه 220.3 میلیون دلاری با هدف تقویت سامانه ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه روز گذشته (سه شنبه) با استناد به اسناد بودجه آمریکا در خبری نوشت که با وجود کاهش گسترده بودجه ارتش آمریکا، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) درخواست بودجه ای معادل 220.3 میلیون دلار با هدف تقویت سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی را در سال 2014 میلادی مطرح کرده است.

در ادامه این خبر آمده است که آژانس دفاع موشکی آمریکا نیز خواستار بودجه ای مازاد برابر با 175.9 میلیون دلار برای سال مالی 2015 میلادی است که هدف از آن تخصیص این میزان بودجه برای شبکه دفاع موشکی داخلی اسرائیل عنوان شده و این در حالیست که پنتاگون پیشتر به ترتیب در سال 2011 معادل 204 میلیون و در سال 2012 میلادی معادل 70 میلیون دلار روی این سامانه اسرائیل سرمایه گذاری کرده است.

در ادامه این خبر به وعده ماه مارس «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا به «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اشاره شده مبنی بر اینکه واشنگتن به تامین بودجه سلاح های ضد موشکی و از جمله گنبد آهنین اسرائیل به رغم فشارهای مالی خود ادامه خواهد داد.

در ادامه این خبر آمده است که اوباما نیز در طول سفر اخیر خود به اسرائیل صراحتا اعلام کرده است که با وجود کاهش بودجه در واشنگتن هیچ وقفه ای در تامین بودجه سامانه ضد موشکی گنبد آهنین اسرائیل به وجود نخواهد آمد.

بر اساس گفته اوباما، آمریکا همچنین در حال آغاز مذاکرات خود با محور گسترش کمک های نظامی واشنگتن به اسرائیل فراتر از سال 2017 میلادی است.

همچنین کانال 10 رژیم صهیونیستی هفته گذشته گزارش داد که بودجه برنامه ریزی شده آمریکا برای سال آتی میلادی که توسط «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا اعلام شده است، کمک های دفاعی آمریکا به اسرائیل را حفظ و حتی افزایش می دهد.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، آمریکا بودجه ای معادل 3.4 میلیون دلار به صورت کمک های دفاعی در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد که این یک رقم بی سابقه است و بودجه مربوط به گنبد آهنین اسرائیل نیز جدا از این میزان پول است.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که هیگل قرار است برای اولین بار از زمان عهده دار شدن سمت جدید خود در پنتاگون، در اولین سفر خود به منطقه در تاریخ 21 آوریل به تل آویو سفر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها