کد خبر: ۱۲۵۵۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در دیدار ماه سپتامبر خود در چارچوب نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ، از سرگیری ملاقات‌های مرتب وزرای امور خارجه و دفاع دو کشور به شکل «2+2» را اعلام خواهند کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه و "باراک اوباما" همتای آمریکایی وی در ماه سپتامبر در چارچوب نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ ازسرگیری نشستهای مقامات بلندپایه دو کشور به شکل «2+2» در سطح وزرای امور خارجه و دفاع را اعلام خواهند کرد.

"یوری اوشاکوف" مشاور ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرده است که رهبران روسیه و آمریکا در سال جاری دو بار با یکدیگر ملاقات خواهند کرد: یکبار در ماه ژوئن درچارچوب نشست سران گروه «جی-8» در ایرلند شمالی و یکبار هم در ماه سپتامبر در حاشیه نشست سران کروه 20 در سنت پترزبورگ. البته برای مقامات کرملین، ملاقات دوم دارای اهمیت بیشتری است.

به گفته اوشاکوف، در جریان این دیدار یکی از اقدامات اساسی با هدف تعمیق روابط دوجانبه اعلام خواهد شد که ازسرگیری دیدارهای مرتب وزرای امور خارجه و دفاع روسیه و آمریکا به شکل «2+2» است.

آخرین بار این شکل از مذاکرات دو کشور در سالهای 2008-2007 برگزار شده بود: دقیقا در جریان این شکل از مذاکرات بود که شرایط برای امضای پیمان جدید مربوط به ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی بین دو کشور فراهم شد و همچنین بسیاری از نگرانی‌های روسیه در خصوص طرح‌های "جورج بوش" رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برطرف شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها