کد خبر: ۱۲۴۹۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
نمایندگان ایران در وزن ۹۴ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان در ازبکستان به دو طلا، یک نقره و سه برنز دست یافتند.

به گزارش598 به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی ازبکستان در جریان است،  امروز و در دسته 94 کیلوگرم دو نماینده کشورمان به روی تخته رقابت‌ها رفتند که در پایان حرکات یکضرب، میلاد رشیدی با مهار وزنه 160 کیلویی به مدال طلا رسید.

رشیدی برای حرکت اول وزنه 155 کیلویی را مهار کرد، در حرکت دوم در بالای سر بردن وزنه 160 کیلویی ناکام بود، اما در بار سوم همین وزنه را بلند کرد تا مدال طلای یک ضربش قطعی شود.

در این دسته امیرحسین فضلی پس از مهار وزنه‌های 145 و 150 کیلویی برای بار سوم روی تخته نرفت تا به این ترتیب وی پس از وزنه‌بردار روس به مدال برنز حرکات یکضرب دست پیدا کند.

رشیدی در حرکات یکضرب، رکورد ایران که در اختیار نواب نصیرشلال بود را ارتقا داد.

در حرکات دوضرب، فضلی کار را با مهار وزنه‌های 168 و سپس 173 کیلویی آغاز کرد. فضلی در نهایت وزنه 178 کیلویی را هم با موفقیت بالای سر برد تا این وزنه‌بردار قبل از رشیدی و وزنه‌بردار روس کار را با مجموع 328 کیلو با موفقیت به اتمام رسانده و مدالش را قطعی کند.

در ادامه کار میلاد رشیدی زمانی برای اولین‌بار روی تخته رفت که به غیر از این وزنه‌بردار، تنها کار نیکیتا سولووف روس باقی مانده بود.

رشیدی برای حرکت اول خود وزنه 179 کیلویی را مهار کرد، در بار دوم شریفی برای اینکه در عرصه رقابت از حریف روس خود کم نیاورد، وزنه 190 کیلویی را انتخاب کرد که دو بار در مهار آن ناکام ماند تا به خاطر اختلاف وزن بدن، به مدال نقره دوضرب رسیده و وزنه‌بردار روس به مدال طلا برسد.

در حرکات مجموع هم رشیدی با مجموع 339 کیلوگرم قهرمان جهان شد و فضلی پس از سولووف به مدال برنز رسید.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران شب گذشته توسط دهقان سه مدال طلا در این رقابت‌ها کسب کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها