کد خبر: ۱۲۴۵۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
دادگاهی در شمال تاجیکستان یک نفر از اهالی «استروشن» را به جرم همدستی با گروه «محمود خدای‌بردیف» سرهنگ شورشی تاجیک به 17 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دادگاهی در شمال تاجیکستان یک ساکن منطقه استروشن را به جرم همدستی با گروه محمود خدای‌بردیف سرهنگ شورشی تاجیک به 17 سال حبس محکوم کرد.

دادگاه ناحیه «شهرستان» چند روز قبل «حسن دادابایف» ساکن 28 ساله شهر استروشن را به جرم همکاری با گروه سرهنگ شورشی محمود خدای‌بردیف به 17 سال زندان و مصادره اموال محکوم کرد.

به گفته دادگاه, این فرد در سال 2002 به طور پیوسته در پایگاه‌های این گروه در قلمرو ازبکستان آموزش نظامی دیده‌ و ساکنان منطقه را به وارد شدن در این گروه آشوب‌گر دعوت می‌کرد.

دادگاه، حسن دادابایف را بر طبق بند 6 قانون جنایی تاجیکستان برای تشکیل واحد‌های نظامی، تشکیل اتحاد جنایی، عبور غیرقانونی از مرز، خیانت به وطن و تلاش برای غصب حکومت به زور، گناهکار دانست.

در سال 2010 دادگاه، مادر حسن دادابایف را نیز به جرم همکاری با گروه خدای‌بردیف به 17 سال زندان محکوم کرد و به دنبال وی پسرش حسن نیز اینک زندانی شد.

گروه سرهنگ شورشی محمود خدای‌بردیف تابستان سال 1998 از خاک ازبکستان به «خجند» به طور مسلحانه حمله و ده‌ها نفر را کشته و  مجروح کرد.

کارشناسان در مورد گروه محمود خدای‌بردیف اذعان می‌کنند که این گروه عملا به بازیچه‌ای در دست حکومت ازبکستان تبدیل شده است به طوری که مقامات ازبک از آنها برای سرکوب معترضین داخلی (تظاهرکنندگان «اندیجان» در سال 2005) و همچنین فشار بر تاجیکستان بهره‌برداری می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها