کد خبر: ۱۲۴۵۶
زمان انتشار: ۲۳:۵۰     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
رئيس مجلس با اشاره به قانون بودجه سال جاري گفت: مجلس در قانون بودجه مبلغ 2 ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي به حمل و نقل عمومي و مترو اختصاص داده ‌است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه آغاز عمليات اجرايي طرح جامع بهارستان طي سخناني در جمع خبرنگاران گفت: براي منطقه بهارستان، شهرداري طرح بزرگي در نظر داشت كه كلاً ميدان بهارستان جايگاهش تغيير كرده و به جاي اينكه ماشين در آن عبور كند، حالت پياده رو پيدا مي‌كرد.
 
 
 
 

وي افزود: ما با شهرداري به صورت مستمر كار مي‌كنيم تا اين طرح فعلي، نمايي براي آن طرح بزرگ بهارستان باشد.

رئيس مجلس با بيان اينكه برخي بخش‌هاي مجلس در اماكن مختلفي پراكنده هستند، تصريح كرد: مركز پژوهش‌ها بايد كنار دست مجلس باشد تا نمايندگان مستمراً بتوانند از نظرات تحقيقي اين مركز استفاده كنند.

لاريجاني ادامه داد: از طرف ديگر هم ما ساختماني براي موزه مجلس بايد داشته باشيم، همانطور كه مي‌دانيد آثار بسيار نفيسي در موزه مجلس وجود دارد و در واقع از اين موزه به عنوان تاريخ مشروطه تعبير مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: موزه فعلي از حوادثي مثل زلزله مصون نيست لذا بايد مكان ديگري براي اين موزه در نظر گرفته مي‌شد البته در عين حال كتابخانه مجلس نيز كتابخانه‌اي با قدمت 100 ساله است و با توجه به كتب خطي و تاريخي فراواني كه در آن وجود دارد، اين كتابخانه هم از نظر مكان دچار مشكل است.

رئيس مجلس اضافه كرد: كميسيون‌هاي مجلس نيز به دليل اينكه ساختمان لازم را در اختيار نداشتند، بايد در مكان بزرگتري مستقر مي‌شدند كه در همين زمينه ما در ضلع شرقي مكاني را براي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس در نظر گرفته‌ايم تا بتوانند از نظرات مشاورين و صاحب‌نظران نيز در فعاليت‌هاي كارشناسي خود استفاده كنند.

لاريجاني خاطرنشان كرد: معتقدم كه اگر اين پروژه بر اساس پيش بيني‌هاي كه صورت گرفته ظرف 2 سال آينده افتتاح شود، در مجلس آتي مي‌توان از ظرفيت نخبگان در كميسيون‌هاي تخصصي بيشتر استفاده كرد.

وي افزود: بخش ديگر اين پروژه مربوط به دفاتر نمايندگان است؛ نمايندگان با مردم مراوده زيادي داشته و هر كدام به دفتر كار نياز دارند تا بتوانند كارها را انجام دهند، نمايندگان در شرايط كنوني براي ارتباط با مردم دچار مشكل هستند

رئيس مجلس با بيان اينكه بخش ديگر اين پروژه مربوط به مسكن نمايندگان است، خاطرنشان كرد: غالباً مشكل مسكن نمايندگان در ابتداي هر دوره مجلس بروز پيدا مي‌كند و ما براي حل اين مشكل 300 واحد مسكوني براي نمايندگان در نظر گرفتيم كه در اين پروژه، احداث قسمتي از آن محقق خواهد شد تا نمايندگاني كه به مجلس راه مي‌يابند در 4 سال نمايندگي خود، از اين واحد‌ها استفاده ‌كنند و مشكلي كه ابتداي هر دوره وجود داشت، حل شود.

وي در ادامه تأكيد كرد: اين چند پروژه، پروژه‌هاي به هم پيوسته‌اي هستند ولي طرح جامع هنوز كامل نشده است.

رئيس مجلس در خصوص اينكه مصوبات مجلس چه قدر الزام اجرايي دارد و چرا مصوبه سال‌هاي گذشته مجلس در رابطه با مترو عملي نشده است، گفت: در اين مورد مجلس موضوع را تصويب كرد اما شوراي نگهبان از مسئله ايراد گرفت، ولي نهايتاً موضوع در مجمع تشخيص تصويب شد و بايد اجرا مي‌شد و اين جزو مواردي است كه تخلف محسوب مي‌شود.

لاريجاني ادامه داد: در سال جاري موضوع مترو در بودجه لحاظ شده و ما از حساب ذخيره ارزي مبلغ 2 ميليارد دلار براي حمل و نقل عمومي و مترو در نظر گرفته‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: دليلي بر بدبيني مردم وجود ندارد و اميدواريم كه اين مبلغ به شهرداري برسد؛ ما كاري كه مي‌توانستيم انجام دهيم اين بود كه بودجه را در نظر بگيريم كه اين كار را هم كرديم ولي بايد رفت و دنبال كرد تا مسئله محقق شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها