کد خبر: ۱۲۴۰۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
دبير کل فدراسيون فوتبال در جمع روساي هيئت‌هاي فوتبال گفت: سعي کرديم هيچ اردويي لغو نشود.
به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، مهدي محمد نبي دبيرکل فدراسيون فوتبال در نشست روساي هيئت فوتبال استاني دقايقي براي حاضران سخنراني کرد و با تبريک سال نو و خوشامد گويي به حاضران گفت: بايد بگويم که در سال 92 رويدادهاي بين المللي تعيين کننده‌اي داريم که علاوه بر بازي‌هاي ملي، ليگ حرفه‌اي و ليگ قهرمانان آسيا را هم داريم. فدراسيون فوتبال در شش سال اخير کارهايي انجام داده که پيش از شش سال گذشته يا انجام نشده بود و يا شروع شده بود و به نتيجه نرسيده بود. هيئت رئيسه پس از انتخابات سال 86 و پس از دوره انتقالي سياست‌هاي توسعه فوتبال را در 18 بند تنظيم کرد که اوايل سال 87 ابلاغ و اجرا شد. يکي از آنها دو رقمي شدن تعداد کرسي‌هاي بين المللي در کنفدراسيون فوتبال آسيا بود که به آن رسيديم و در حال حاضر 15 عضو در کرسي هاي بين المللي داريم.

وي در ادامه گفت: استانداردسازي و کسب سهميه‌هاي ليگ قهرمانان آسيا که از فصل 80-81 شروع به کار کرد در همان روزها چيزي براي عرضه نداشت. نه پروانه حرفه‌اي شدني در کار بود و نه باشگاه‌ها هيئت مديره داشتند اما در اين شش سال استاندارد سازي انجام شد و ارزيابي‌هايي که بازرسان کنفدراسيون فوتبال آسيا داشتند به اين نتيجه رسيدند که ما توانستيم حرفه‌اي عمل کنيم. در حال حاضر بحث خصوصي سازي مطرح است که اين بحث بايد از سوي سازمان خصوصي سازي کشور دنبال شود نه فدراسيون فوتبال. فدراسيون فوتبال کارش نظارت بر باشگاه‌ها ، هيئت‌ها، استاندارد سازي باشگاه‌ها را شروع کرده ايم.

محمد نبي تصريح کرد: ما در بحث منابع مالي، محدوديت‌هايي داشته‌ايم اما با همه محدوديت‌ها، سعي کرده‌ايم ميزباني‌هاي رقابت‌هاي بين المللي داشته باشيم و حتي در برخي مواقع استان‌ها ميزباني رقابت‌ها را بر عهده گرفته‌اند. به هر ترتيب با احتساب رقابت‌هاي بين المللي که در تهران ميزباني کرده‌ايم سالي حدود 5000 هزار خارجي به ايران آمده اند و رفته اند و از اين حيث درست مثل يک وزارت خارجه کوچک عمل کرده‌ايم. در عين حال هم به طور اکيد نظام اداري کشور را رعايت کرده ايم و همزمان با آن مناسبات و رويدادهاي بين المللي را هم انجام داده‌ايم.

دبيرکل فدراسيون فوتبال درباره اعزام ها هم گفت: ما سعي کرده‌ايم که هيچ اردويي را لغو نکنيم و تيم‌هاي مختلف را به رقابت‌هاي بين المللي اعزام کرده ايم و حتي بيش از ظرفيت هم اعزام کرده ايم چون عقيده داريم بازيکنان تيم هاي ملي مختلف براي اينکه آبديده شوند بايد در رقابت هاي بين المللي حضور پيدا کنند و با بازيکنان خارجي روبرو شوند و رقابت کنند و بازي‌هاي ملي خارج از کشور است که مي‌تواند به پيشرفت فوتبال ملي کمک کند.

دبيرکل فدراسيون فوتبال درباره برگزاري گردهمايي‌هاي مختلف گفت: در طول سال گردهمايي‌هاي مختلف تخصصي، فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلي و سازمان ليگ برتر و امور فرهنگي را برگزار کرده‌ايم. در بحث فرهنگي خيلي کارهاي زيادي انجام داده‌ايم چرا که مي‌دانيم که ليگ برتر ما و فوتبال ما در کشورهاي همسايه و حاشيه خليج فارس زير نظر است و همه اين رقابت‌ها را از طريق شبکه‌هاي تلويزيوني رسانه ملي مي بينند . خروجي آن بايد مثبت و اخلاق مدار باشد.

دبيرکل فدراسيون فوتبال در پايان گفت: تعامل و تلاش در امر موفقيت تيم ملي ملاک عمل قرار گرفته است و کليه رسانه‌هاي گروهي ، اهالي ورزش، فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان با تعامل خوبي که دارند سهم اصلي ر ا بر عهده داشته و دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها